۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۶۹۹۸۷
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت بیش از 100 مدرسه قرآن مقطع ابتدایی در خراسان رضوی/چهار هزار مدرسه فاقد امام جماعت هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به فعالیت بیش از 100 مدرسه قرآن مقطع ابتدایی در خراسان رضوی گفت: اولویت‌بندی ساماندهی مربیان پرورشی، قرآنی در سال آینده در مدارس تخصصی قرآن مقطع ابتدایی است که هر کدام باید یک مربی داشته باشند.
فعالیت بیش از 100 مدرسه قرآن مقطع ابتدایی در خراسان رضوی/چهار هزار مدرسه فاقد امام جماعت هستند

براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های این سازمان گفت: یازده تفاهم نامه فرهنگی و آموزشی در راستای معرفت شناسی دینی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با سازمان تبلیغات اسلامی استان منعقد شده است.

  

وی با بیان این که در این یازده تفاهم نامه، اعزام مبلغ از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مدارس برای برگزاری گفتمان های دینی پیش بینی شده است، تصریح کرد: اعزام مبلغ برای حضور در مدارس شبانه روزی و استقرار آنان در کنار دانش آموزان که آثار اخلاقی و معنوی مثبت دارد، از جمله دیگر برنامه ها است.

 

منصوریان ادامه داد: در این تفاهم نامه برگزاری جُنگ های با نشاط با عنوان دین، نشاط، زندگی لحاظ شده است، اضافه کرد: برگزاری 600 جنگ شادمانه در مساجد حاشیه شهر مشهد به مناسبت میلاد ائمه اطهار(ع) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد که روحانیانی با توانمندی های کار با کودک و نوجوانان این جنگ ها را برگزار کردند.

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  تصریح کرد: جلساتی برای پاسخ دادن به شبهات دانش آموزان نیز در مدارس با همکاری روحانیان برگزار شد و آموزش مربیان و معلمان در پاسخگویی به شبهات دینی از جمله دیگر مفاد تفاهمنانه است که در سال گذشته 480 نفر از همکاران آموزش و پرورش در این دوره های شبهه شناسی شرکت کردند و امسال هم همان دوره تکرار می شود.

 

وی ادامه داد: آموزش ائمه جماعات در مدارس از جمله دیگر محورهای تفاهم نامه های اداره کل تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش خراسان رضوی است از آنجا که امام جماعات مدارس برای حضور در مدارس باید با فضای کار با نوجوانان و کودکان آشنا شود این دوره ها هم برگزار شد که مدرسان این جلسات از سوی سازمان تبلیغات اسلامی هستند.  

 

راه اندازی مدارس امین با مدیریت روحانیان

وی افزود: سه دوره مختلف آموزشی برای ائمه جماعات مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به صورت جداگانه برگزار شده است و امسال امام جماعات مدارس سطح بندی شده اند که هرکس با توجه به سواد و تحصیلات به مدارس اعزام می شوند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش گفت: مدارس صدرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی اداره می شوند که مجوز آن ها از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی است که در استان به صورت نمونه دو مدرسه مشغول به فعالیت است.

 

وی افزود: هدف از راه اندازی این مدارس این است که دانش آموزان در کنار تحصیلات آکادمیک، از تحصیلات حوزوی هم برخوردار شوند و سپس به حوزه های علمیه جذب می شوند.

 

منصوریان ادامه داد: مدارس طرح امین هم از جمله دیگر مدارسی که مدیریت آن ها قرار است به روحانیان واجد شرایط واگذارشود که در طرح اولیه در هر ناحیه یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه راه اندازی می شود.

 

وی ادامه داد: کمیته همکاری های بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش جلسات کارشناسی را به صورت ماهانه برگزار می کند و همه موضوعات مورد نیاز در حوزه عقیدتی و اخلاقی که به همکاری حوزه علمیه نیازمند است در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و ساماندهی ائمه جماعات مدارس هم با همکاری حوزه صورت می گیرد.

 

چهار هزار مدرسه فاقد امام جماعت برای برپایی نماز در مدارس

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته 300 نفر ائمه جماعات روحانی در مدارس افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر چهار هزار مدرسه فاقد امام جماعت برای برپایی نماز در مدارس هستند.    

 

منصوریان در ادامه درباره برنامه های قرآنی این نهاد گفت: همه فعالیت‌های مدرسه باید در خدمت تربیت دانش‌آموزان باشد و در حال حاضر نیز تا حدود زیادی فعالیت مربیان پرورشی، قرآنی تخصصی شده است که با به کارگیری و استخدام مربیان قرآنی به دنبال تخصصی کردن فعالیت‌های قرآنی هستیم.

 

وی در مورد اولویت‌بندی و ساماندهی مربیان پرورشی قرآنی در سال آینده عنوان کرد: اولویت با 120 مدرسه تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی است که هر کدام باید یک مربی داشته باشند، اولویت بعدی دارالقرآن‌ها هستند و مربیان پرورشی، قرآنی موظف هستند از سال آینده در دارالقرآن‌ها فعالیت داشته باشند.

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: خط قرمز ما آموزشی شدن مربیان قرآنی است از این رو مربیان پرورشی، قرآنی باید در بحث پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در حوزه فوق برنامه فعالیت کنند./934/ت302/بب5

 

 

ارسال نظرات