۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۰۷۶۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

توافق با عزت در مذاکرات مورد پذیرش ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: خیال آمریکا و غرب راحت باشد یا توافق در همین چهارچوب بر مبنای عزت یا توافق بی توافق که ما ابایی از عواقب شکست مذاکرات نداریم.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب، گفت: این سخنان کلیدی و بسیار دقیق در موقعیت ویژه و نقش آفرین پس از تصویب طرح نظارت مجلس بر مذاکرات و توافق احتمالی انرژی هسته ای که در پاسخ هم سطح و هم طراز دو ماه پیش مجلس نمایندگان آمریکا که اوباما نیز آن را امضا کرد صورت گرفته است.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که بیانات رهبری معظم انقلاب بسیار راهگشا و بصیرت بخش است، بیان داشت: رهبری غیور و نظام با بررسی و ارزیابی همه جانبه، مصلحت گرایانه و عزت بخش نقشه راه را برای همه ترسیم کردند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب به همه افراد نگران و دلواپس نسبت اعضای تیم مذاکره کننده در امین، سالم بودن، غیور و شجاع بودن آنان بدون کمترین تردید اطمینان لازم را ارائه کردند.


وی با بیان این که سختی کار و پیچیدگی مذاکرات را مردم و منتقدان منصف باید در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: تعدادی از فرزندان این نظام در برابر جمعی گرگ صفت و حیله گر قرار دارند که باید همه زوایای سخنان و پیشنهادات آنان را به نحوی شایسته بررسی کارشناسانه کنند تا در آینده بهانه ای به دست آنان قرار نگیرد.


حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که امکان اشتباه به جهت ظرافت ها و پیچیدگی ها در کار ممکن است پدید بیاید که نیازمند دقت و هوشیاری است، گفت: ارائه توصیه های خبیرانه در تعیین خطوط قرمز و توجه دادن به تیم مذاکره کننده از مهم ترین فرمایشات رهبری معظم انقلاب بوده است.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که بازرسی ها را به هیچ وجه نمی پذیریم، بیان داشت: توقف بلند مدت فعالیت هسته ای و دیدار و بازپرسی از دانشمندان قابل پذیرش نخواهد بود.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: خیال آمریکا و غرب راحت باشد یا توافق در همین چهارچوب بر مبنای عزت یا توافق بی توافق که ما ابایی از عواقب شکست مذاکرات نداریم.


وی، خاطرنشان کرد: سیاست گام به گام 1+5 این بود تا برای گرفتن همه امتیازات بدون لغو تحریم ها و توجه به خواسته ایران اسلامی آن هم در دنیا با صدای بلند و رسا اعلان کنند که ما ایران را مجبور کردیم به بدترین نوع توافق و شکست ایران و این را در رسانه های خود به صورت پر حجم تبلیغ کنند که به لطف الهی این سخنان هوشمندانه رهبری سبب تقویت چانه زنی تیم مذاکره کنده ایران اسلامی شده است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات