۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۷۱۱۳۷

هشدار روزنامه گاردین نسبت به آموزش نژادپرستان در ارتش آمریکا

خبرگزرای رسا ـ روزنامه گاردین نسبت به پیوستن نژادپرستان به ارتش آمریکا و فراگیری آموزش‎های نظامی هشدار داد.
نژادپرستان آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، طی یک هفته گذشته در رسانه های آمریکایی از جمله واشنگتن پست مطالبی با این مضمون منتشر شد که بعد از وقایع یازده سپتامبر، تعداد شهروندان آمریکایی کشته شده به دست نژادپرستان حدود دو برابر کشته ها به دست اسلام گرایان بوده است.
 
پس از حمله دو هفته پیش یک نژادپرست به کلیسای سیاهپوستان در کارولینای جنوبی و قتل 9 نفر، حداقل شش مورد آتش سوزی عمدی در کلیساهای سیاهپوستان در سراسر آمریکا گزارش شده است.
 
روزنامه گاردین هشدار داد که نژادپرستان آمریکایی به ارتش آمریکا ملحق می شوند تا برای مقاصد نژادپرستانه خود و حتی حمله به شهروندان غیر سفیدپوست آمریکا آموزش نظامی ببینند.
 
بنا به اعترف اف بی آی، در حال حاضر صدها تن از نژادپرستان یا در ارتش آمریکا و یا در میان سربازان بازنشسته مشغول به فعالیت هستند.
 
یکی از این طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان گفت: سربازان می توانند در عراق درباره تجهیزات نظامی غیر متعارف آموزش ببینند و بعدها از این تجهیزات در آمریکا استفاده کنند. من به مردم می گویم که تا حد ممکن توانایی نظامی خود را از جمله در تک تیراندازی و مواد منفجره بالا برند.
 
در سال 2009 سازمان امنیت داخلی آمریکا درباره سربازان بازنشسته ای که به افراط گرایانی خطرناک تبدیل شده اند هشدار داد./847/ب902/د
ارسال نظرات