۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۲۲۷
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی:

جوسازی رسانه‌های غرب علیه مذاکرات برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جوسازی رسانه ای و همه تهدیدات و تبلیغات رسانه‌ای غرب برای تحت فشار قرار دادن ایران و گرفتن امتیاز بیشتر از کشورمان در این روزهای پایانی مذاکرات هسته ای است.
محمد عليپور رحمتي، نماينده مردم ماکو، چالدران، پلدشت در مجلس

محمد علیپور، نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای به جایگاه اصلی خود رسیده و در حال سپری کردن مراحل پایانی است.

 

وی افزود: خطوط قرمز از سوی مقام معظم رهبری در بین مسؤولان نظام و در مراحل مختلف بیان شده است که عبارت از بازرسی از مراکز نظامی کشور صورت نگیرد، همه تحریم ها به یکباره بعد از امضای توافق لغو شود، حق تحقیق و توسعه حداقلی که در توافق لوزان هم مطرح شده بود مانند حفظ نیروگاه های فردو و نطنز از ایران سلب نشود و غیره.

 

علیپور با اشاره به زیاده خواهی های طرف های مقابل ایران در این مذاکرات، اظهار داشت: طبیعی است که آمریکا و حامیانش زیاده خواه باشند چرا که روح استعماری و استثمارگری در ذات آنان است و نه فقط در ایران بلکه در هر کجای دنیا که برایشان ممکن شده است با منطق زور و زیاده خواهی به جلو رفته و عمل کرده‌اند.

 

وی به امضای برگ ملی هسته ای که در میدان آزادی تهران رونمایی شد، اشاره کرد و ادامه داد: امروز به ایران فشار می آورند تا ما از خطوط قرمز خود عدول کنیم، ولی ملت شریف ایران در هر برهه از زمان و به خصوص دیروز که در میدان آزادی تهران برگ ملی هسته ای رونمایی شد، و این برگ حرف دل همه آحاد جامعه است که ضمن حمایت از دیپلماسی تیم مذاکره کننده، انتظار مردم از تیم مذاکره کننده عدم عقب نشینی از خطوطی است که مقام معظم رهبری بیان فرمودند.

 

این نماینده مجلس افزود: اراده‌ای که در رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره کننده، رییس جمهور، اعضای دولت، مجلس و همه مسؤولان وجود دارد بر این قرار گرفته که این مذاکرات به نتیجه برسد و هدف هم همین است که اگر غیر از این بود از همان اول مذاکره ای اتفاق نمی افتاد و جمهوری اسلامی وارد مذاکره نمی شد.

 

وی شرط رسیدن به توافق نهایی را پرهیز از زیاده خواهی های طرف مقابل ایران در این مذاکرات دانست و افزود: تلاش ما این است که به توافقی که در بردارنده منافع کشور است دست بیابیم، بنا به مطالبی که آقای ظریف نیز آن ها را بیان کردند؛ اگر زیاده خواهی‌های طرف مقابل نباشد و هر دو طرف به حق حقوق خود قانع بوده و طبق توافق نامه ای که در لوزان امضا شد، عمل کنند در این صورت می‌توان به توافق دقیق دست یافت.

 

علیپور نسبت به ادامه مذاکرات ابراز خوش بینی کرد و گفت: ما امیدواریم با رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری و مجلس و رییس جمهور تأکید فرمودند مذاکرات به نتیجه برسد.

 

وی به وجود تناقض در رفتار طرف مقابل تیم مذاکره کننده کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: از یک طرف ما را تهدید می‌کنند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد گزینه های دیگری روی میز است، مثل تشدید تحریم ها و حمله نظامی و برای ما خط و نشان می‌کشند و از طرف دیگر خودشان هم می‌دانند تا به حال هر کاری که از دستشان بر می آمده، انجام داده و نتیجه نگرفته اند و گذشت زمان نیز ثابت کرده که حربه تحریم و تهدید کارساز نیست.

 

وی به هدف از جوسازی های رسانه ای غرب علیه تیم مذاکره کننده کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: با جوسازی و دشوار کردن کار برای طرف مقابل و بیان مطالبی این چنین که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مقصر ایران است، آمریکا و حامیانش تلاش می کنند تا از کشورمان امتیاز بیشتری بگیرند.

 

نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ظریف گفت توافق پایدار آن است که بین طرفین طوری منعقد شود که خود منجر به ثبات و پایداری شود، اگر در این توافق حق هر دو طرف در نظر گرفته نشود، طبیعی است که در ادامه این توافق انواع اتهام زنی و انحراف به وجود می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون به کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هم ثابت شده است که حربه حاشیه سازی، تهدید، تحریم و استفاده از زور جواب نداده و نمی دهد، ولی با این همه باز از خدعه گری و جوسازی دست برنمی‌دارند تا نهایتا به مردم دنیا بگویند که ایران در این مذاکرات کنار نیامد تا ما به یک توافق مناسب برسیم.

 

علیپور به آخرین حربه غرب علیه ایران اشاره و تصریح کرد: آن ها تا می‌توانند به ایران فشار می آورند تا از ما امتیاز بیشتر بگیرند و اگر توافق صورت نگیرد، تمام تقصیرها را به گردن ایران می اندازند.

 

وی در پایان گفت: برای تمام دولت ها و ملت های جهان ثابت شده که ایران به دنبال یک توافق خوب که در برگیرنده منافع و مطالبات هر دو طرف باشد، است و در غیر این صورت مذاکره معنا و مفهومی ندارد./936/ت302/ح

ارسال نظرات