۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۳۱۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مودت، ظاهر کردن محبت در افعال انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معمار منتظرین با بیان این که مودت، ظاهر کردن محبت در افعال انسان است، گفت: هرکسی حاجتی از مومن برطرف کند گویی حاجتی از خدا برطرف کرده است.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد رضوی با بیان این که وجود اقدس حق تعالی مومن است، گفت: در روایات اهل بیت آمده که خدا مومن است و از اسم "المومن" خودش مومنون را خلق کرده و اگر خدا مومن است بنابراین پیامبر، امیرمومنان، سلمان، ابوذر و مقداد نیز مومن هستند.

 

وی ادامه داد: شهید ثانی در تعریف مومن فرموده که مسلم کسی است که نبوت خاتم الانبیا را قبول کرده و مومن کسی است که ولایت و محبت امیرمومنان تا حضرت ولی عص(عج) را قبول کند، بنا به نص صریح قرآن مزد رسالت پیامبر مودت قربی است که قربی منظور علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) است و پیامبر فرمودند که فاطمه(س) نزدیک ترین مردم به من است.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که گریه بر امام حسین(ع) جهاد فی سبیل الله بالنفس است، خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(ع) در کربلا جهاد با اموال فی سبیل الله است و کسانی که می‌گویند توسل و گریه بر امام حسین(ع) شرک است معنی شرک را نمی‌دانند، شرک به معنی آوردن امر شخصی در کنار امر خدا است در حالی که مودت فی القربی مزد رسالت پیامبر است.

 

وی با اعتقاد بر این که مودت ظاهر کردن محبت در فعل انسان است، تصریح کرد: اگر تنها نماز بخوانید حقا مومن نیستید و باید اموال خود را در راه خدا بدهید تا حقا مومن باشید، خداوند قلوب شیعیان را از اضافه طینت اهل بیت خلق کرده به همین دلیل است که دل‌های شیعیان برای حضور در کنار ابدان مطهر اهل بیت پر می‌کشد چرا که کل شی یرجع الی اصله.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین افزود: حرمت محب امیرمومنان بالاتر از حرمت کربلا است بنابراین هرکدام از شما در قلب خود یک کربلا دارید و به همین دلیل است که معصوم فرموده هرکسی که زائر ما را زیارت کند گویی ما را زیارت کرده است بنابراین گره‌گشایی از محب اهل بیت افضل است.

 

وی با بیان این که هرکسی حاجتی از مومن برطرف کند گویی حاجتی از خدا برطرف کرده اظهار کرد: افضل اعمال ادخال سرور در قلب مومن از طریقی است که در آن معصیت نباشد. اگر می‌خواهید در برزخ ناراحتی نداشته باشید دلواپسی بقیه را رفع کنید که در این مورد باید در ابتدا به سراغ اقوام و بعد همسایگان و سپس سایر مومنان رفت./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات