۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۳۴۰۰
امام جمعه نجف‌آباد:

شرکت در راهپیمایی روز قدس جهاد فی سبیل الله است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی این روز و شرایط حساس و استثنایی منطقه به ویژه کشورهای اسلامی گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس، همانند جهاد فی سبیل الله است که شما روزه داران با قدم‌های مبارک خود چنین جهادی را رقم می‌زنید.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف‌آباد گفت: دلبستگی به دنیا و بنده دنیا شدن عامل اصلی گناهان بشریت است.

 

وی در ادامه بیان کرد: غالباً مردم بنده دنیا هستند و دلشان به دنیا است و غیر دنیا برایشان کوچک است و باید دنیا برای شما کوچک شود تا اعتقاد به توحید و معاد در نظرتان بزرگ شود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با بیان حکمت 280 نهج البلاغه که حضرت علی(ع) درباره دنیا بیان کرده است، افزود: حضرت در این حکمت در داستانی درباره ویژگی‌های دوستی می گوید آنچه این برادر دینی را در چشم من بزرگ کرد، یک نکته است و آن این که دنیا در چشم رفیق من کوچک شد و در نظر من عزیز گردید.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضرت با بیان این صفات مهم در وجود انسان می خواهد به ما الگو معرفی کند که هر کس این صفات را داشته باشد تا قیامت برادر دینی من خواهد بود هر چه قدر به این صفات متصف شدیم به حضرت علی نزدیک می شویم.

 

ائمه اطهار حق مجسم و صراط مستقیم هستند

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد درباره مواردی که حضرت در کلامش به معرفی خود پرداخته است، تصریح کرد: ائمه حق مجسم بودند و باید حق را معرفی می کردند «علی مع الحق و الحق مع العلی» علی صراط مستقیم است و صراط مستقیم را حجت وظیفه دارد برای مردم معرفی کند با معرفی خود، حق را معرفی می کنند چنان که خداوند در قرآن خود را معرفی می کند، خداوند برای بشر این حق را معرفی می کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: گاهی شبهه می اندازند که اگر علی و ائمه گفته اند که خودستایی نکنید چرا از خودشان گفتند از آن جمله حضرت در خطبه شقشقیه از خودش سخن می گوید، که در جواب این گونه افراد باید گفت اگر چنین شخصی از خودش می گوید می خواهد به ما الگو بدهد و وظیفه حجت خدا معرفی صراط مستقیم است و بعد از ائمه اطهار طبق نص صریح قرآن این وظیفه به عهده عالمان است که اگر زمینه و شرایط حکومت اسلامی آماده شد، نمی توانند کنار بکشند و باید مسؤولیت اداره جامعه را به عهده بگیرید.

 

 حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره توصیف حضرت علی(ع) از درباره دنیا با اشاره به نامه 45 که خطاب به عثمان بن حنیف است، گفت: حضرت در این نامه دنیا را معرفی می کند و با دنیا سخن می گوید که ای دنیا از من دور شو خودت رنگ و لعاب زدی که مرا فریب دهی برو غیر علی را فریب بده ای مردم فریب این دنیا را نخورید چه افرادی را زمین زده است ای دنیا اگر آدمی بودی که جسم داشتی و می شد حد خدا را به تو جاری کرد، حد خدا را به تو جاری می کردم.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضرت در این نامه به دور از تمام ملاحظات سیاسی به توبیخ استاندار خود پرداخت که چرا طبق سیره و روش امام خود عمل نکردی که از این دنیا لباس تنها دو تکه پارچه و غذایش دو قرص نان جو است و تفاوت ما و حیوانات در چیست که در علفزار رها شده اند و ما در دنیا و باید بدانیم دنیا جایگاه ما نیست و نباید اسیر دنیا شویم.

 

تمام جنگ های ابرقدرت ها برای ثروت و چپاول مردم است

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه بیان نامه تصریح کرد: حضرت در ادامه خطاب به عثمان می گوید که شما نمی توانید مثل علی زندگی کنید اما چهار چیز از شما می خواهم که مرا یاری کنید به آن چه رسالت من به خاطر آن است، و اول آن که ورع و پرهیزکاری داشته باشید.

 

وی در ادامه افزود: دومین خواسته حضرت علی(ع) جهد و تلاش و کوشش است که باید در جهت رضای حق باشد در حالی که امروز شاهد هستیم کارهای خوب بی ارزش شده و کارهای بی ارزش، کار شده است و دین عوض شد و دنیا در چهره ما بزرگ شد و تبلیغات رسانه ها فقط دنیا را مایه خوشبختی و سعادت معرفی کرده و راه به پول رسیدن را رسماً تبلیغ می کنند.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره دیگر آفات پرداختن به دنیا گفت: تبلیغات این شبکه ها سبب شده است تا بسیاری از جوانان به سمت آنها کشیده شوند و به جای آب به دنبال سراب افتاده اند و در کارهای اجتماعی اگر به دنبال کسب منافع دنیا و پول باشیم، بیچاره هستیم که برای به دست آوردن درجات و پست های بالاتر خود را این گونه در برابر دنیا خوار می کنیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: تمام جنگ های ابرقدرت ها برای ثروت و چپاول مردم است و ریشه همین است که قدرت را برای ثروت می خواهند و نفس دنیا این است همان‌گونه که خداوند می فرماید « وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَعِبٌ وَ لَهْوٌ» و اگر بتوانید خوب از این دنیا استفاده کنید و اسیر دنیا نشوید، آیت و نشانه خدا در این دنیا خواهید شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد درباره سفارش های دیگر امام علی(ع) به استاندار خود گفت: با عفت زندگی کردن و محکم بودن در راه حق دیگر سفارشاتی است که حضرت علی(ع) بیان کردند و باید سعی کنیم حتی ذره ای در عقاید و اعمالمان انحراف نباشد و طبق میزان قرآن و عترت عمل کنیم که اگر طبق این تابلو عمل کردیم آن وقت است که از علی جدا نیستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی این روز گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس، همانا جهاد فی سبیل الله است که شما روزه داران با قدم های مبارک خود چنین جهادی را رقم می زنید.

 

وی در ادامه افزود: در شرایط حساس و استثنایی که دشمنان از هر طرف به نابودی اسلام و کشورهای اسلامی کمر بسته اند، باید این روز را هر چه باشکوه تر نسبت به سال های گذشته عالی برگزار کنیم که همین حضور سبب نابودی متجاوزان خواهد شد به امید روزی که در سرزمین قدس شاهد نابودی دشمنان اسلام باشیم و نماز جمعه و جماعت را به امامت آن امام همام در قدس شریف برگزار کنیم./1306/پ201/ح

ارسال نظرات