۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۳۶۱
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبرداد؛

صدور شناسنامه برای 400 جلسه محلی قرآن خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته یک هزار جلسه قرآنی در سطح استان شناسایی شدند و با توجه به این که اطلاعات400 جلسه کامل شد برای آنها شناسنامه صادر می شود.
مهدي رمضاني

حجت‌الاسلام مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت ‌و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی در سه حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج فعالیت می کند که حوزه آموزش آن در دو شاخه اصلی شامل آموزش های عمومی و تخصصی است که آموزش های عمومی شامل قرائت، تفسیر و حفظ  قرآن کریم است.

 

وی با بیان این که در حوزه تبلیغ و ترویج دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مسابقات قرآنی، جشنواره ها و نمایشگاه های قرآنی را برگزار می کند، افزود: در حوزه پژوهش هم این فعالیت ها شامل حمایت از پژوهش های قرآنی، کتب، مقالات و نشریات قرآنی است که منتشر می شود.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه های ویژه ای که از سوی سازمان تبلیغات به صورت ابلاغی برگزار شد، شامل 25 طرح بود که اجرا شد و می توان به آموزش صحیح خوانی با شرکت 10 هزار نفر اشاره کرد.

 

360 جلسه محلی قرآن در مشهد و حاشیه شهر

رمضانی با بیان این که یک هزار و 500 نفر در کلاس های حفظ یک جزء تا سه جزء قرآن در سطح استان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار جلسه قرآنی در سطح استان شناسایی شدند و با توجه به این که اطلاعات 400 جلسه کامل شد برای آنها شناسنامه صادر می شود که 360 جلسه محلی قرآن در مشهد و حاشیه شهر فعال هستند.

 

 وی با بیان این که در سال گذشته 100 جلسه محلی قرآن حمایت شدند، ادامه داد: حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از این جلسات محلی قرآن در دو حوزه است که یکی ارتقای سطح علمی اساتید است که برای آنها دوره ارتقای اساتید برگزار شد و تجهیز جلسات قرآنی است که الویت با جلساتی است که دارای دو ویژگی باشند که بایستی در حاشیه شهر فعالیت کنند و دیگر این که دایمی باشند.

 

مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال هم 50 جلسه قرآن محلی حمایت تجهیزاتی شدند که این حمایت ها شامل قرآن، رحل و آمپلی فایر است که بیشتر جلسات حاشیه شهر مورد حمایت قرار می گیرند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی صادر شده است، خاطر نشان کرد: 93 مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت هایشان در سال های گذشته صادر شده است و هم اکنون 11 مؤسسه دیگر هم مراحل صدور مجوز فعالیت آنها در حال انجام است.

 

وی درباره فعالیت های چندگانه مؤسسات قرآنی استان گفت: فعالیت های آنان در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که متناسب با مقدار فعالیت هایشان به سه سطح درجه یک و دو و سه تقسیم می شوند.

 

رمضانی ادامه داد: بعد از مشهد، شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین مؤسسات قرآنی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: تعداد اعضای این مؤسسات قرآنی به صورت متغیر از 100 تا 700 نفر است که بیشترین فعالیت های آنان نیز به صورت آموزشی است./934/ت302/ب4 

ارسال نظرات