۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۴۹۹
اولین رییس سازمان انرژی اتمی ایران:

دست یافتن ایران به تکنولوژی هسته‎ای غیرقبال انکار است

خبرگزاری رسا ـ اولین رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دوران پهلوی تأکید کرد که دست یافتن ایران به تکنولوژی هسته‎ای غیرقبال انکار است.
اکبر اعتماد
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو فرانسه در برنامه این هفته «چهره ها و گفت وگوها» فیزیکدان و کارشناس علوم و فنآوری هسته ای و اولین رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دوران پهلوی را به عنوان مهمان دعوت کرده است.
 
اکبر اعتماد همواره از یک برنامۀ مستقل و همه جانبۀ تحقیقات اتمی در ایران حمایت کرده است، موضع کشورهای غربی را مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تلاش دست یافتن به سلاح هسته ای است، «سوء ظن و بهانه» خوانده و دست یافتن به دانش و تکنولوژی هسته ای را حق غیرقابل انکار ایران دانسته است.
 
از همین روست که او توافق اصولی 2 آوریل 2015 / 13 فروردین 1394 را که در لوزان صورت گرفت و بر اساس آن برخی تاسیسات هسته ای ایران به طور کلی تغییر ماهیت خواهد داد، کارکرد و ظرفیت برخی دیگر کاملا محدود خواهد شد و برنامه های توسعه در این زمینه برای مدت نسبتا طولانی متوقف خواهد شده زورگویی ناموجه قدرت های بزرگ می داند.
 
از نظر اکبر اعتماد با به اجرا گذاشتن این توافق، دیگر چیز قابل توجهی از برنامۀ هسته ای ایران باقی نمی ماند.
 
در این گفت وگو، اکبر اعتماد از کودکی، دوران فعالیّت در ایرانِ پیش از انقلاب اسلامی و روزگارِ پس از آن در فرانسه و نیز امروزِ خود سخن می گوید وعشق خویش را به میهن نه تنها در کلمات که در بغض گلوی خود آشکار می کند./847/ب101/د
ارسال نظرات