۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۵۴۵
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه:

حجاب و عفاف زمینه ساز ارتقای امنیت و آرامش در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با بیان این که حجاب و عفاف زمینه ساز ارتقای امنیت و آرامش در جامعه است، گفت: حفظ حجاب و عفاف و پاکدامنی از مسائل مهمی است که باید به درستی به آن پرداخته شود.
حسين محمودي فر، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه

حسین محمودی فر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تبریک به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با بیان این که حجاب و عفاف زمینه ساز ارتقای امنیت و آرامش در جامعه است، اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف و پاکدامنی از مسایل مهمی است که باید به درستی به آن پرداخته شود.

 

تبیین و فلسفه هفته عفاف و حجاب در بین قشر جوان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با اشاره به این که تیرماه هر سال، یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مقابله با طرح استعماری کشف حجاب رضاخان است، بیان کرد: باید هفته عفاف و حجاب گرامیداشت داشته شود و مسؤولان فرهنگی در راستای تبیین و فلسفه هفته عفاف و حجاب در بین افراد به ویژه قشر جوان تلاش کنند.

 

محمودی فر با اشاره به اجرای  فعالیت های فرهنگی هنری در هفته عفاف و حجاب این شهرستان، ادامه داد:در این هفته برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه توسط این اداره ترتیب داده شده است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است و یکی از ضروریات دین اسلام، لزوم پوشش زن در برابر مردان بیگانه است.

 

حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود

محمودی فر تصریح کرد: حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود و زن درپرتو حفظ این ارزش می تواند عامل نیرومندی درجهت حفظ سنت ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش های انسانی و معنوی و سلامت و آرامش روانی جوامع باشد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه مهم ترین دلایل پوشش و کیفیت آن را، خداوند در سوره ی مبارکه نور بیان فرموده است، ادامه داد: قرائت این سوره و تدبر در معانی و مفاهیم نورانی آن راهنمای انسان در این زمینه است.

 

حفظ عفاف و حجاب از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است

محمودی فر با اشاره به این که حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، اظهار کرد: حفظ عفاف و حجاب از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست برجای گذاشته است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: احترام به شخصیت زن، مصونیت ارتباطات، حفظ اعتقادات وحفظ عفت از آثار  فردی حجاب است که باید به آن توجه داشت.

 

اجرای نمایش خیابانی با موضوع عفاف و حجاب در ساوه

محمودی فر با اشاره به اینکه این اداره برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را برای این هفته در نظر گرفته است، افزود: اجرای تئاتر خیابانی با عنوان «لایک بس» با موضوع عفاف و حجاب از جمله این برنامه ها است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه اظهار داشت: این تئاتر به کارگردانی مهدی ملکی بیگدلی، به الگو گیری نامناسب یک زن از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای می پردازد در محل دریاچه مصنوعی اجرا و از بانوان با حجاب برتر حاضر با اهداء کتاب تقدیر به می شود.

 

محمودی فر در ادامه همچنین به برپایی نمایشگاه کاریکاتور نیز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی و متشکل از 45 کاریکاتور در زمینه عفاف و حجاب است که به مدت 10 روز، از تاریخ امروز، دوشنبه 22 تیر ماه در محل فرهنگسرای ارشاد در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم علاقه مندان است./842/ت302/ح

ارسال نظرات