۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۹۲۳
مبلغ دینی:

دشمنان اسلام و نظام ولایت فقیه را نشانه گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی مقتدر در منطقه مطرح است و استکبار جهانی توان مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد به دلیل رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام بُداغ آبادی مبلغ دینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان با اشاره به جایگاه مهم و رفیع و سرنوشت ساز ولی فقیه در جامعه گفت: جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی به اندازه ای مهم است که امام خمینی(ره) تأکید کرد پشتیبان ولی فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد.  

 

وی یاد آور شد: امام زمان(عج) بعد از غیبت صغری به وصی خود در زمان غیبت کبری می فرماید، در حوادث و اتفاقات زمان غیبت به رباط حدیث مراجعه کنید.

 

این مبلغ دینی اشاره به دلایل عقلی و دلایل تاریخی جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی بیان کرد: دلیل عقلی جانشین که همان ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان این است که هر فردی در زمانی که حضور ندارد کارها را به دست جانشین خودش می سپارد تا اخلالی در امور به وجود نیاید.

 

وی افزود: دلیل تاریخی آن نیز مالک اشتر است که با وجود این که امیرمومنان حضور داشت اما او را به عنوان نماینده خود برای تشکیل حکومت اسلامی به مصر فرستاد تا در آنجا فرماندهان نالایق را برکنار و فرماندهان لایق را در راس امور قرار دهد و این اتفاق در زمانی رخ داد که امیرمومنان حضور داشت.

 

این مبلغ دینی همچنین اعزام علی بن باقر(ع) از طرف امام باقر(ع) به مشهد اردهال کاشان برای تبلیغ دین و برگزاری نخستین نماز جمعه در ایران را یکی دیگراز دلایل تاریخی  نماینده امام اعلام کرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم نیزکه عازم یک جنگ سه روزه  بود، اما قبل از این که عازم جنگ شود امیرمومنان(ع) را به عنوان جانشین خود آن هم برای مدت سه روز انتخاب و معرفی می کند که این نیز بیانگر اهمیت نماینده امام در هنگامی است که امام حضور ندارد.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی در ادامه با اشاره به این که امام زمان بعد از این همه سال غیبت طولانی نیازبه نماینده و وصی دارد گفت: در زمان غیبت امام زمان نیز برخی از افراد از جمله شهید اول و شهید ثانی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند اما آنها دستگیر و با شکنجه دشمنان اسلام به شهادت رسیدند تا این که امام خمینی(ره) با کمک دیگر علمای اسلام و حمایت و پشتیبانی مردم بعد از 1400 سال یک حکومت کاملا شیعی را تشکیل داد.

 

این مبلغ دینی جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی را مهم و سرنوشت ساز خواند و با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که پشتیبان ولی فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد، گفت: دشمنان اسلام امروز با آگاهی از جایگاه مهم ولی فقیه برای رسیدن به اهداف خود و پیروزی بر جمهوری اسلامی ولایت را نشانه گرفته اند.

 

به گفته وی، یکی از مهم ترین دلایل شکست انقلاب های کشورهای اسلامی از جمله انقلاب مصر به دلیل نداشتن ولی فقیه و رهبری اسلامی در این کشورها بوده است.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی مقتدر در منطقه مطرح است و استکبار جهانی توان مقابله انقلاب اسلامی ایران را ندارد به دلیل رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: تمامی توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام در مرحله اجر با یک سخنرانی کوتاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بر آب می شود.

 

این مبلغ دینی، خنثی سازی فتنه بزرگ سال 88 و هدایت 12 ساله مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مقابل شش ابرقدرت جهانی را نشانه قدرت و اقتدار ولایت فقیه و رهبری امام خامنه ای اعلام کرد و گفت: جامعه اسلامی بدون رهبر جامع الشرایطی مانند رهبر معظم انقلاب به بیراهه خواهد رفت و زیر سلطه استکبار جهانی قرار خواهد گرفت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات