۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۹۴۹
آیت الله حسینی بوشهری:

وظیفه روحانیت اجرای قوانین الهی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیت پس از انقلاب که مسؤلیت حکومت را برعهده گرفته است باید قوانین الهی را اجرا کند و مشکلات مردم را برطرف سازد وصرف مسؤولیت مهم نیست
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور امروز چهارشنبه در ادامه شرح دعای مکارم الاخلاق که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار می شود به شرح این فراز «وَلاتَرْفَعْنى فِى‏النّاسِ دَرَجَةً اِلاّ حَطَطْتَنى عِنْدَ نَفْسى‏مِثْلَها،»پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در این فراز می فرمایند«و درجه و مرتبه مرا نزد مردم بلند مگردان مگر آنکه مرا به همان اندازه نزد خودم پست گردانی ».

 

آیت الله بوشهری با بیان این که اسلام مشوق رشد انسان است، اظهار داست: اسلام توقف را قبول ندارد بلکه همت بلند را از انسان درخواست می کند.

 

وی ادامه داد: اسلام هم درجات دنیوی را می خواهد و هم اخروی را، اما نباید به گونه ای دنبال دنیا رفت که آخرت فراموش شود بلکه باید بین درون و برون تعادل ایجاد کرد و اگر این تعادل ایجاد شود انسان مغرور نخواهد شد.

 

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که اسلام مانع تحصیل و تلاش نمی شود، بیان داشت: اسلام مانع تحصیل و تلاش نمی شود منتهی رویکرد در تلاش برای تحصیل باید اخروی باشد.

 

وی با بیان این که انسان های دارای منسب و جایگاه ممتاز باید تواضع داشته باشند، اظهار داشت: انسان هایی که دارای موقعیت و جایگاه ویژه هستند باید تواضع داشته باشند و افرادی که در دید نیستند و موقعیتی ندارند نمی توانند تواضع داشته باشند.

 

آیت الله حسینی بوشهری به مسؤولیت روحانیت در اجرای احکام الهی اشاره کرد وگفت: روحانیت پس از انقلاب که مسؤولیت حکومت را برعهده گرفته است باید قوانین الهی را اجرا کند و مشکلات مردم را برطرف سازد و صرف داشتن مسؤولیت مهم نیست.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مشکل ما در جامعه این است که افراد خودشان را بزرگ فرض می کنند وبه همین دلیل هنگامی که کاری به آنها پیشنهاد می شود آن کار را سازگار با شأنیت خودشان نمی دانند./1324/پ201/ش

ارسال نظرات