۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۲۷۵۵۱۵
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

ثروتمندی نشانه خوشبختی نبست/ تزکیه نفس موجب رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: ثروتمندی برای انسان آرامش نمی آورد، مگر آن که ثروت را در راه خیر و درست هزینه کنیم، از این رو ثروتمندان و فقرا هرکدام به طریقی مورد امتحان الهی قرار می گیرند و کسی که نفس مطمئنه داشته باشد، خوشبخت است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه جمعه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که جزء سی ام قرآن از سی سوره تشکیل شده است، گفت: خداوند در سوره فجر می فرماید ثروتمندی نشانه خوشبختی نیست، چرا که پابرهنگانی هستند که نزد خداوند محبوب بوده و از احترامی خاص نزد او برخوردارند.

 

وی افزود: ثروتمندی برای انسان آرامش نمی آورد، مگر آن که ثروت را در راه خیر و درست هزینه کنیم، از این رو ثروتمندان و فقرا هرکدام به طریقی مورد امتحان الهی قرار می گیرند و کسی که نفس مطمئنه داشته باشد، خوشبخت است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در سوره بلد در رابطه با کمک کردن به دیگران آیاتی نازل شده است، تأکید کرد: کمک کردن به دیگران موجب پیمودن گردنه سخت قیامت می شود.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با سفارش به آزاد کردن زندانی ها و سیر کردن ایتام، گفت: همه چیز خلاصه به نماز خواندن نمی شود، بلکه می توان با انفاق در راه خدا، محبوب او شویم.

 

وی با اشاره به این که تزکیه نفس موجب رستگاری انسان می شود، گفت: کسی که با نیرنگ با دیگران رفتار کند، به نتیجه نمی رسد.

 

نزدیک ترین حالت به خداوند، در زمان سجده است

به گفته وی، علق نخستین سوره ای است که به پیامبر اسلام(ص) نازل شده است و خداوند در این سوره می فرماید کسانی که در زمین طغیان کرده اند، احساس بی نیازی از خداوند می کنند، اما غافل از این که همه انسان ها نیازمند خداوند هستند.

 

حجت الاسلام عباسی نزدیک ترین حالت انسان به خدا را در حالت سجده دانست و گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است در قیامت کسانی همراه و همسایه من هستند که طولانی ترین سجده ها را داشته اند.

 

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان آیات سوره زلزال را در رابطه به حسابرسی روز قیامت عنوان کرد و تأکید کرد: در قیامت کوچکترین اعمال انسان ها از منظر خداوند متعال مخفی نخواهد ماند.

 

به گفته وی، پیام مشترک سوره ناس و فلق، پناه بردن به خداوند از شر شیان رجیم است و تفاوت این دو سوره در این است که در سوره فلق از شر شیطان به 4 چیز پناه می بریم و از منظر سوره ناس به یک چیز پناه می بریم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است هرکس یک حرف از قرآن را بشنود، خداوند حسنه ای را برای او می نویسد و کسی که یک حرف از قرآن را بخواند، 10 حسنه برای او نوشته می شود، ادامه داد: کسی که در نماز قرآن را بخواند، در ازای هر حرف 50 حسنه و 50 درجه برای او در نظر گرفته می شود و هر کس قرآن را ختم کند، خداوند یک دعای مستجاب برای او قائل می شود.1307/پ202/ح

ارسال نظرات