۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۷۶۰۹۶
معاون سیاسی سپاه استان سمنان:

رویکرد استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران تغییرناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی سپاه استان سمنان با اشاره به حضور با بصیرت مردم در صحنه های مختلف و حساس رویارویی کشور با هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، گفت: رویکرد استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران تغییرناپذیر است.
استکبار ستيزي استکبار ستيزي ايران و 1+5

رضا فدایی، معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، اظهار داشت: چالش ساختگی هسته‏ای ایران که از سال1382 با سناریوی صهیونیست‏ها آغاز شد و حدود 12 سال به طول انجامید، یکی از جلوه‌های بارز ایستادگی ملت بزرگ ایران مقابل زیاده‌خواهی‌های مستکبران است.

 

وی افزود: آنچه نظام سلطه و کشورهای موسوم به 1+5 را پای میز مذاکره نشاند، چیزی نبود جز تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، استقامت و ایستادگی مردم، توان بازدارندگی نظام و جهاد علمی، ایثار دانشمندان هسته‏ای که استمرار دفاع از این خط و نهایی ساختن آن را هم تضمین خواهد کرد.

 

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد استان سمنان تصریح کرد: حضور با بصیرت مردم در صحنه‏های سیاسی از ابتدای انقلاب تا کنون و نمونه بارز آن در راهپیمایی روز قدس به ایادی دشمن نشان داد که امروز نمی‏تواند به راحتی خواسته‌های نابجا و زیاده‌خواهانه خود را به ملت ایران تحمیل کنند.

 

فدایی با اشاره به ظرفیت‏ها و فرصت‏های کشور از جمله وجود دانشمندان، دانشجویان با انگیزه که قله‏های مرتفع علمی را در زمینه‏های هسته‏ای، نانو، پزشکی و سلول‏های بنیادین فتح کرده‏اند، اضافه کرد: همه این علوم و دستاوردها بومی است و برای استفاده از آن نیازی به اجازه و همراهی قدرت‏های بزرگ نداریم.

 

وی تأکید کرد: قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران از جمله تجربه هشت سال دفاع مقدس و قدرتمند شدن ایران در  فضای موشکی با وجود تحریم‏ها، کشورهای سلطه‏گر را مجبور به پذیرش مذاکره و زانو زدن در برابر عظمت ملت ایران کرد و باید گفت، دشمن هرگز نمی‏تواند جام زهر را به رهبری و ملت ایران بنوشاند.

 

معاون سیاسی سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه مهم ترین دلیلی که کشورهای بزرگ دنیا مجبور به پذیرش مذاکره با ایران شدند، فضای منطقه‏ای است، تصریح کرد: اگر به جای استقامت بر سر رویکرد استکبارستیزی به رویکرد «نه غزه و نه لبنان» تن می‏دادیم؛ امروز شاهد نشستن وزیر خارجه کشورمان در مقابل وزیران شش کشور به اصطلاح قدرتمند جهان نبودیم.

 

فدایی اظهار داشت: با تدبیری که نظام اسلامی در منطقه اتخاذ کرد، توانست بهانه‏های ساختگی و دستاویز القایی صهیونیست‏ها در مورد صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‏ای کشورمان را از دست جهان سلطه بگیرد و در این راستا است که شبکه‏های خبری وابسته به ارتجاع عرب مانند العربیه، الجزایر، اسکانیوز که روند مذاکرات را در وین پوشش می‏دادند؛ نتوانستند عصبانیت و ناراحتی خود را پنهان کنند و بلافاصله بعد از توافق آن را یک اشتباه تاریخی نامیدند.

 

وی با بیان اینکه سران رژیم صهیونیستی و سران برخی کشورهای عرب منطقه در یک جبهه قرار دارند، افزود: آنها کینه خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران نشان داده‏اند و همین قدرت منطقه‏ای کشورمان است که استکبار را به پای میز مذاکره نشانده است.

 

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد استان سمنان گفت: توانمندی، امانت داری، تلاش تیم‏های مذاکره کننده جمهوری اسلامی در دوره‏های مختلف مذاکره برای پاسداشت عزت مردم، خطوط قرمز نظام و اصرار بر آن و عقب‏نشینی نکردن از مواضع نظام اسلامی سبب شد که دشمن در مقابل اراده ملت ایران سرخم کند.

 

فدایی تصریح کرد: از نظر حقوقی آنچه به دست آمده فقط جمع بندی مذاکرات است تا تبدیل شدن به توافق هنوز زمان زیادی و مسیر پرفراز و نشیبی وجود دارد و در صورت طی شدن این مسیر نیز تا اجرایی شدن آن باز هم باید منتظر گذر چند ماه و آزمون پایبندی غربی‌ها به تعهداتشان ماند./977/ت302/ب4

ارسال نظرات