۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۷۹۹
نماینده مجلس:

آثار توافق هسته ای به مرور در کشور ظاهر خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مقاومت ایران در برابر ابر قدرت های جهان را کار بزرگی دانست و افزود: ایستادگی ایران با حفظ و رعایت خطوط قرمز در مذاکرات از جنگ فیزیکی هم سخت تر است و نتیجه این مذاکرات بعد از جنگ جهانی دوم، کار بزرگی در سطح بین الملل بود که به نام کشور جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.
رضا عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، رضا عبداللهی، نماینده مردم شهرستان های ماهنشان و ایجرود زنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان با اشاره به لزوم عدم اتکا به درآمدهای نفتی گفت: درآمد‌های نفتی باید در جایی هزینه شوند که به رشد تولید و توسعه اقتصادی کمک کند و دستگاه های اجرایی نیز همراه با ملت ایران باید با شادابی و نشاط مزیت ها و ظرفیت های کشور، استان و منطقه خود را شناسایی و روی این مزیت ها سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری در بخش تولید و خصوصی سازی افزود: در بهبود نظام مالی و جایگزینی منابع مالی نفتی در اقتصاد ایران نیاز به ایده تحولی داریم و این با میدان دادن به تولید گران و بخش خصوصی شکل می گیرد و از فروش تولید داخلی نیز سود برده و از سود آن هم 25 درصد به مالیات تعلق می گیرد که با درآمد های مالیاتی کشور به راحتی اداره می شود.

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کشور بر ریل و مدار منطقه خود خوب اداره شود باید این چرخه ها با ثبات بهتر و با سرمایه گذاری، تولید، فروش، سود و مالیات بچرخد؛ بنابراین اگر نفت به درستی در اقتصاد کشور استفاده نشود، تولید را سرکوب می‌کند از این رو این توانایی باید در کشور ایجاد شود که بدون نفت نیز زندگی عادی جریان پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به این که نفت ثروت ملی است و این ثروت ملی نباید خرج هزینه های جاری کشور و دولت شود، گفت: با نفت فروشی نباید کشور را اداره کرد و با ثروت خانه فروختن کشور اداره نمی شود؛ اگرهم به این شکل اداره شد، هنر نیست چرا که این درشأن کشور ما نیست که کشورمان را براساس اقتصاد نفت اداره کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر بهادادن به تولیدگران، سرمایه های انسانی، دانش، فناوری و کشف جاذبه ها واستعداد ها تصریح کرد: منابع تولید یکی از مهم‌ترین عامل‌های اثرگذار بر پیشرفت کشور‌ها بوده که با استفاده از منابع طبیعی همراه نیروی کار و سرمایه از اصلی‌ترین عوامل تولید، رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها به شمار می‌آیند.

عبداللهی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشورمان تأکید کرد: موفقیت های تیم هسته ای در مذاکرات با هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش های بی وقفه دولت تدبیر و امید به ثبت رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان، مقاومت ایران در برابر ابر قدرت های جهان را کار بزرگی دانست و افزود: ایستادگی ایران با حفظ و رعایت خطوط قرمز در مذاکرات از جنگ فیزیکی هم سخت تر است و نتیجه این مذاکرات بعد از جنگ جهانی دوم، کار بزرگی در سطح بین الملل بود که به نام کشور جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت های رهبر انقلاب به ثبت رسید و آثار و برکات این توافقنامه در اقصی نقاط کشور به مرور زمان ظاهر می شود. /949/پ202/ج
 

ارسال نظرات