۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۷۹۷۵۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

رعایت حجاب برای زنان سبب مصونیت از نگاه ناپاکان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: همان گونه که گلبرگ، غنچه را محافظت می کند، چادر نیز مانند گلبرگی است که روی غنچه قرار گرفته است و رعایت حجاب، مصونیت و محفوظ ماندن از نگاه ناپاکان و خطرات آن را در پی دارد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع « اخلاقی - تربیتی» در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان باید کریم النفس باشد و مؤدب به اخلاق اسلامی باشد.

 

وی گفت: برای رفع مشکلات زندگی به مشاور مراجعه کنید؛ چرا که مشاور، شخصیت شما و همسرتان را روان شناسی می کند و مطابق با آن چه دریافت می کند، راه حل ارائه می دهد.

 

نیک در پاسخ به این پرسش که چرا باید حجاب را عایت کنیم، ابراز کرد: ما جواهرات گران قیمت را در خزانه ها قرار می دهیم، چون بیننده و طالب دارد و به آن دستبرد می زنند. جنس زن نیز اگر فریبندگی نداشت و جالب توجه نبود، خداوند متعال امر نمی کرد، بانوان حجاب را رعایت کنند.  

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که رعایت حجاب، مصونیت از نگاه ناپاکان و خطرات آن را به دنبال دارد، گفت: بانوان قیمتی و ارزشمند هستند و خداوند برای زن ها و دخترها ارزش و احترام قرار داده است.

 

این کارشناس مسائل خانواده افزود: همان گونه که گلبرگ، غنچه را محافظت می کند، چادر نیز مانند گلبرگی است که روی غنچه قرار گرفته است. اگر نامحرم زیبایی بانوان را نبیند، زیبایی آن ها محفوظ می ماند.

 

انسان عاقل، خلاف دین عمل نمی کند

نیک اظهار کرد: انسان عاقل، امری که به مصلحت نیست را انجام نمی دهد؛ انسانی که فکر و اندیشه دارد، مطابق دل خود رفتار نمی کند، بلکه به خواسته هایی پاسخ می دهد که ملامت نشود و خلاف بی دینی و بی قانونی نباشد؛ از این رو فردی که روزه است، با وجود این که گرسنه است، غذا نمی خورد و قانون خداوند را زیر پا نمی‌گذارد.

 

وی با اشاره به آیه «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ، به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و فروج خود را حفظ کنند، این براى آنها پاکیزه‏تر است، خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.»، ابراز کرد: انسان مؤمن به نامحرم نگاه نمی کند؛ چرا که می داند چشم او آلوده می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به اهمیت احترام به پدر و مادر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال می فرماید «وَ قَضى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»، ذات اقدس الهی بعد از پرستش و عبادت خود به نیکی به پدر و مادر امر می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که احترام به پدر و مادر، فرمان الهی است، افزود: احترام و فرمان پدر و مادر به اندازه ای واجب است که اگر امر کنند مستحبات را ترک کنیم، باید ترک کنیم و اگر امر کنند مکروهات را انجام دهیم باید انجام دهیم، اما اگر عملی بر خلاف امر خداوند، از ما بخواهند، نباید انجام دهیم./1309/پ202/ح

ارسال نظرات