۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۲۲۷
امام جمعه موقت تهران:

عمل به قرآن و احادیث اهل‌بیت سبب تقویت فرهنگ جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخن امام صادق(ع) که فرمودند شما شعیان باید راوی حدیث ما بوده و در این زمینه صاحب‌نظر و اهل معرفت باشید ارزش و درجه‌بندی شما به میزان حدیثی است که از ما نقل کرده و به آن عمل می‌کنید، گفت: عمل به قرآن و احادیث اهل‌بیت سبب تقویت فرهنگ جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سازمان سیاسی عقیدتی ارتش برگزار شد، گفت: مالک اشتر با آن همه منزلت و شجاعت بی‌نظیر پیروزی خود را در هر مقطعی اجرای فرمان امیرمؤمنان(ع) می‌دانستند این درس زندگی ارتش است.

 

وی افزود: سیر مراتب اعتقادی و اخلاقی شما به برکت قرآن و حدیث جای بسی شکر و قدردانی دارد که در دینداری و برقراری امنیت در سطح اول قرار دارید.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: تضمین صحت عملی آیات قرآن ثقلین همان اهل‌بیت(ع) هستند که پیامبر(ص) درباره آنها فرمودند: قرآن و اهل‌بیت(ع) از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا در بهشت بر من وارد شوند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه اعتبار احادیث شیعه خود قرآن است، افزود: پیامبر دریای معارف را در وجود امیرمؤمنان(ع) محقق کرده بودند که بعد از امیرمؤمنان(ع) نیز نسل به نسل به فرزندان ایشان رسیده است بر این اساس قرآن بدون عترت پیامبر(ص) ضمانت اجرایی ندارد.

 

وی اظهار داشت: احادیث بیانگر و ترجمان قرآن کریم بوده، زیرا قرآن کلیات است به عنوان مثال دستور به نماز و زکات داده اما مقدار رکعات نماز یا مقدار زکات را پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) تبین کردند.

 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: یکی از دلایل وجود امام زمان(عج) این است که در کنار قرآن همیشه امام وجود دارد و هیچ زمانی پیش نخواهند آمد که قرآن از امام جدا شود.

 

حجت‌الاسلام صدیقی ابراز کرد: ارزش مسلمان به بینش دینی و آگاهی‌های مکتبی و مذهبی او است، وجود امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در تبین قرآن، ارائه سبک زندگی عرشی و آینه‌سازی دلها برای تخلق به اخلاق الهی شب و روز نداشتند.

 

وی گفت: ثقلین اسرار قرآن کریم را در سینه خود داشتند حتی شاگردان آنها مانند شاگر امام صادق(ع) جابر ابن حدیث جوفی 90 هزار حدیث مگو در صندوق باطن خود ذخیره کرده بود که اجازه بازگو کردن نداشت.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امام صادق(ع) شاگردانی را تربیت کردند که بتوانند احادیث اهل‌بیت(ع) را تحلیل کرده و به درجاتی چون مرجع تقلیدی برسند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: کسی که از شما شیعیان که اسلام ناب محمدی را قبول داشته و مخالف اسلام آمریکایی، خشونت، ترور، آتش‌سوزی خانه وحی باشد دارای منطق، عاطفه، غیرت و شجاعت بوده در برابر تهاجمات ایستاده و زهره از دشمن می‌گیرد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: شما شعیان باید راوی حدیث ما بوده و در این زمینه صاحب‌نظر و اهل معرفت باشید ارزش و درجه‌بندی شما به میزان حدیثی است که از ما نقل کرده و به آن عمل می‌کنید، امروز شما حافظان حدیث در محضر امام صادق(ع) زانو زدید دل‌های شما محل بخشی از اسرار ائمه و نورانی شده است.

 

 امام جمعه موقت استان تهران ابراز کرد: احادیث اهل بیت(ع) قرآن را تبین و ترجمان می‌کند، شما حافظان احادیث افسران جنگ فرهنگی امام صادق(ع) هستید.

 

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) فرهنگ جامعه اسلامی را تقویت می‌کند که اگر فرهنگ نباشد به دنبال آن دفاع و تولید نیز نیست، زیرا استقلال فرهنگی، دفاعی و اقتصادی جامعه را سربلند می‌کند./807/پ202/ح

ارسال نظرات