۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۰۵۷۶
ولایتی در ششمین مجمع جهانی اهل بیت:

ایران با توافق هسته ای قدرت بیشتری برای حمایت از مقاومت پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 عنوان کرد که این توافق فرصتی برای حمایت و پشتیبانی بیشتر جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد کرده است.
ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیش از ظهر امروز در ششمین همایش مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: تشکیل این گردهمایی در حساس‌ترین دوران تاریخ معاصر به دلیل پیچیدگی کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا اقتضا می کرد این جلسات تشکیل شود.

 

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت در منطقه حمایت خواهد کرد و با توافق هسته‌‌ای قدرت بیشتری برای حمایت و پشتیبانی از مقاومت  در منطقه به دست آورده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز بسیاری از کشورهای جهان، همه غرب و برخی کشورهای مرتجع منطقه متحد شدند تا رژیم سوریه را نابود کنند اما موفق نشدند، شاید منطقه با چالش‌هایی روبرو باشد اما شرایط جبهه مقاومت بسیار بهتر از گذشته است.

 

بحران منطقه مذهبی و طایفه ای نیست

ولایتی اظهار داشت: برخلاف آنچه برخی مدعیان می‌گویند بحران امروز منطقه خاورمیانه مذهبی و طایفه‌ای نیست، اگر چه برخی اختلافات و نارسایی‌ها در روابط کشورهای اسلامی وجود دارد، به عنوان مثال کشورهایی مانند لیبی، تونس و مصر که اختلافات مذهبی قابل توجهی وجود ندارد اما همچون دیگر کشورهای منطقه گرفتار مشکلات جدی هستند.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا اختلافات مذهبی را دامن زده و از این اختلافات در راستای توطئه‌های خود استفاده کرده و کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منطقه خاورمیانه سالها از عدم وجود الگوی بومی و مردم‌سالاری دینی در نتیجه وجود حکومت‌های پادشاهی یا جمهوری وابسته در رنج بوده و به رشد و توسعه اجتماعی و سیاسی دست نیافته است، در این میان تنها کشوری که در منطقه به عنوان الگوی بی‌نظیر مردم‌سالاری دینی و دموکراسی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی دینی و فرهنگی محسوب می‌شود ایران است.

 

علما و اندیشمندان جهان اسلام برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان داشت: امروز قدرت‌های جهانی که مقاومت را به ضرر خود می‌بینند با همکاری برخی کشورهای منطقه با ایجاد گسل میان مذاهب، منطقه را در آشوبی فرو برده و متاسفانه تا حدی نیز موفق شدند که در این میان باید نخبگان، علما و اندیشمندان اسلامی برای حل این مشکل راه‌حل مناسب پپدا کنند.  

 

ولایتی ابراز کرد: آمریکا، غرب و رژیم غاصب اسرائیل با مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم گروه‌های تروریستی در راستای ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند که مسلمانان را به یکدیگر مشغول کنند تا به منافع خود دست یابند و متاسفانه تا حدودی نیز موفق شدند.

 

 حمایت مرتجعان منطقه از گروه های تروریستی تکفیری برای تضعیف مقاومت اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز برای از بین بردن مقاومت به حمایت خود از گروه‌های تروریستی در منطقه پرداختند که خارج شدن از آن برای آنها پرهزینه خواهد بود.

 

وی افزود: امروز علما، اندیشمندان اسلامی و محبان اهل‌بیت(ع) وظیفه دارند که به افشای دست‌های پنهانی بپردازند که در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان و اجرای نقشه شوم دشمنان هستند؛ افزون بر آنکه باید از اشتراکات مسلمانان و به ویژه محبت اهل بیت(ع) به عنوان محور اصلی وحدت معنوی میان آنان بهره‌برداری کنند.

 

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: تعمیق فرهنگ مقاومت علیه اسرائیل غاصب و توجه بیشتر به بسیج همه امکانات برای مقابله با این دشمن مشترک و پرهیز از هر گونه اختلاف و افشای توطئه جریان‌های تکفیری تروریستی که خطر یکسانی برای تمام امت اسلامی اعم از شیعه و سنی به شمار می‌آیند نیز باید در دستور کار قرار داشته باشد./807/پ202/ج

ارسال نظرات