۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۸۰۸۳۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مقاومت اسلامی برگرفته از انگیزه‌های دینی و قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر دشمنان گفت: مقاومت اسلامی برگرفته از انگیزه های دینی است و کسی که به عنوان مبارز در راه خدا حرکت می کند انگیزه‌اش حفظ قرآن و حفظ انگیزه های دینی است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره مقاومت اسلامی گفت: مقاومت اسلامی برگرفته از انگیزه های دینی است و کسی که به عنوان مبارز در راه خدا حرکت می کند انگیزه اش حفظ قرآن و حفظ انگیزه های دینی است.

 

وی در ادامه افزود: کسی که حفظ مملکت و کشور را واجب می‌داند و برای منافع مستضعفان حرکت می‌کند از مجاهدین دین است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: کسانی هستند که بی هدف می جنگند و انگیزه‌ای ندارند، گاهی افراد برای گروهها و حزبها می جنگد و اشخاصی هستند که برای دفاع از قوم و قبیله خود مبارزه می‌کنند.

 

این کارشناس دینی اظهار داشت: مبارزه‌ای که برای حزب یا گروه باشد مبارزه کفر و ناجوانمردانه است، مبارزه ای جوانمردانه است که بر پایه اسلام، قرآن و برای دفاع از مظلومان باشد.

 

 مبارزه الهی، انگیزه دینی دارد

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که بیداری مقدمه مقاومت است، ادامه داد: کسانی که در منزل باشند، نمی‌توانند مقاومت کنند، انسان‌هایی که خواب باشند توان مبارزه را ندارند انسانهایی که به بیداری اسلامی رسیده باشند می‌توانند مقاومت کنند.

 

معاون تهذیب حوزه بیان داشت: رابطه بیداری و مقاومت رابطه علت و معلولی است، مقاومت مردمی آگاهانه است که تا اندازه‌ای بیدار شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که مقاومان فرماندهان و راهنمایان خوبی ندارند، تصریح کرد: مقاومان فرماندهان مبارزی ندارند که به کار آنها جهت دهند و مبارزات آنها به انحراف کشیده می شود و گاهی با یکدیگر مبارزه می‌کنند و منافعشان به خطر می افتد و دشمن از این فرصت استفاده می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دشمنان جنگ بین مسلمانان را آغاز  کرده‌اند و خواستار تسلط بر کشورهای مظلوم هستند.

 

وی در ادامه بیان کرد: صهیونیست، جمهوری اسلامی را مانع سر راه خود می دانند و می خواهند مانع پیشرفت‌های ایران را بگیرند.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: دشمنان می دانند آموزه های دینی در ایران سبب حرکت شده است و صهیونیست جهانی می خواهد از موضوعات هسته ای ایران سوء استفاده کند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: دشمنان می خواهند  مباحث دیگر را به مسأله هسته‌ای ربط دهند و با حیله گری هایی که دارند نگذارند ایران به کشورهای مظلوم یاری برساند مسؤولان ما باید بیدار باشند و با درایتی که رهبر معظم انقلاب دارد، نمی گذارند مسؤولان به انحراف کشیده شوند./838/ت302/ح

ارسال نظرات