۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۴۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

امامان معصوم مونسی دلسوز و پدری مهربان برای جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) بر سر پیمان بندگی و اطاعت خداوند ایستادند، گفت: این ذوات مقدس، همچون مونسی دلسوز و پدری مهربان، مراقب تمام انسان ها بوده و به دنبال نجات همه افراد هستند.
خانم حيدري، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به اهمیت عاقبت بخیری در زندگی اشاره کرد و گفت: افراد زیادی بودند که سال ها مطیع خداوند بودند، اما عاقبت بخیر نشدند و با کفر از دنیا رفتند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بلعم باعورا اسم اعظم را می دانست و مطیع خداوند بود، اما در مقابل حضرت موسی(ع) ایستاد و با کفر از دنیا رفت.

 

این استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا عصمت ائمه اطهار(ع) اختیاری بوده است یا جبری؟ اظهار کرد: عصمت اهل بیت(ع) به هیچ وجه جبری نبوده است، این بزرگواران دارای اختیار و انتخاب بودند؛ بنابراین ائمه اطهار(ع) بر اساس اختیار و آگاهی از گناه دوری می کردند.

 

حیدری با اشاره به فراز «وَ أَحْکَمْتُمْ عَقْدَ طَاعَتِهِ، سلام بر شما اهل بیتی که گره طاعتش را محکم کردید.»، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) بر سر پیمان خود بوده و مطیع محض خداوند متعال بودند.

 

این کارشناس مسائل خانواده به اهمیت همسرداری اشاره کرد و افزود: اطاعت از شوهر، اطاعت از پرودگار است و رضایت خداوند متعال در رضایت شوهر است، زنان نباید بدون اجازه شوهر از خانه بیرون بیایند و بدترین زن، زنی است که پرخرج باشد و عذر همسر خود را نپذیرد.

 

وی به تفکرات مکتب و فرهنگ اومانیسم در غرب اشاره و ابراز کرد: اومانسیم، مکتبی است که انسان را محور ارزش‌ها قرار می دهد و اعتقاد دارد انسان هر کاری را دوست دارد انجام بده و برای آن حد و حدودی قائل نیست و خواست خداوند متعال را در نظر نمی‌گیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جریان کربلا، برای رسیدن به حکومت حاضر شدند در  مقابل قرآن ناطق بایستند و عده ای نیز به خاطر یک اسب حاضر شدند، در مقابل امام حسین(ع) بایستند.

 

علم همراه با تزکیه، مفید و اثر بخش است

این استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: پیمان بستن برای اطاعت خداوند، گاهی در حد التزام بر انجام واجبات و ترک محرمات است و گاهی در حد التزام با انجام مستحبات و ترک مکروهات هستند.

 

حیدری به اهمیت تزکیه نفس اشاره و  ابراز کرد: آن علمی برای انسان مفید است که همراه با تزکیه نفس باشد، یقین داشته باشید اگر از گناه دوری کنید، خداوند متعال دریچه و روزنه‌هایی برای شما می‌گشاید.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) بر همه پیامبران، غیر از پیامبر اسلام(ص) برتر هستند، افزود: این بزرگواران گره اطاعت و بندگی خداوند را چنان محکم بستند که تا پای جان بر سر آن ایستادگی کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با خاطرنشان کردن این که ائمه معصومین(ع) مراقب انسان ها هستند، گفت: امام رضا(ع) فرمودند: «اَلْاِمَامُ اَلْاَنِیسُ الرَّفِیقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ وَ الْاَخُ الشَّقِیقُ، امام مونسی دلسوز، پدری مهربان و برادری همدل است»، این بزرگواران دوست دارند، تمام انسان‌ها را نجات پیدا کنند.

 

این استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) با دلسوزی تمام مردم را نصیحت می کنند، در واقعه کربلا، امام حسین(ع) برای مردم سخنرانی کردند، ایشان می دانستند نهایت کار شهادت است، اما برای نجات آن ها سخنرانی می کردند./1309/پ202/ح

ارسال نظرات