۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۸۱۵۵۳
نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه:

گناه افرادی که به نام دین سبب بی آبرویی اسلام می شوند از فاسقان بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه با بیان اینکه کسانی که سبب بی آبرویی اسلام می­شوند، به مراتب گناهشان از افراد فاسق بیشتر است، گفت: جوانان کشورهای دور و نزدیک متمایل به انقلاب اسلامی، معارف اسلامی و سیدحسن نصرالله و امثال او هستند.
آيت الله حسيني نماينده رهبر انقلاب در عراق و سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت­الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم که در مسجد علی مرتضی(ع) قم برگزار شد، پس از تبریک ایام دهه کرامت، به جایگاه حضرت معصومه(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) تمامی شیعیان به بهشت وارد می­شوند؛ در جایگاه و مقام آن حضرت همین بس که امام صادق(ع) و دیگر ائمه(ع) در وصف ایشان کلماتی را فرموده­اند.

 

وی به سنت تلاوت قرآن در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن­خوانی چند صفحه­ای که در مساجد خوانده می­شود، بسیار خوب است و برخی توسط همین قرآن­خوانی­های جزئی و چند صفحه­ای که در مساجد خوانده می­شود، قرآن را فرامی­گیرند.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه با اشاره به روایتی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که عمدا و از روی بی اعتنایی قرآن را ترک کند، در روز قیامت خدا را ملاقات می­کند که دست­های او بسته است و خدا به تعداد آیه­ای که آن فرد خوانده است، ماری را همراه او و مسلط بر او قرار می­دهد، مگر آنکه خدا او را ببخشد.

 

آیت­الله حسینی یادآور شد: متأسفانه کسانی مثل داعش و امثال اینها که به نام دین مبارزه می­کنند، گناهشان از افراد لائیک بیشتر است و افرادی که خود را به نام اسلام جا می­زنند و سبب بی آبرویی اسلام می­شوند، به مراتب گناهشان از افراد فاسق بیشتر است.

 

وی افزود: در بین شیعیان نیز همین طور است اگر کسانی باشند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از لندن برمی­خیرند و مورد قبول دشمنان هستند و آمریکا و اسرائیل از آنها تجلیل می­کنند، اینها گناهانشان از فساق و فجار بیشتر است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه درباره گسترش اسلام در جهان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، آمریکا و غرب سال­های سال سعی کردند اسلام را از دل مردم ببرند و مردم را لائیک بار بیاورند، اما به وسیله انقلاب جمهوری اسلامی ورق برگشت و در جایی که جوانان خجالت می­کشیدند بگویند ما ایرانی یا عراقی و یا مصری هستیم و اسلامشان را مخفی می­کردند، انقلاب جمهوری اسلامی آمد و توجه دنیا به اسلام زیاد شد و جامعه را دگرگون کرد و به سمت اسلام­گرایی پیش رفت و امروز مساجد و حسینیه­ها و شعار امام حسین(ع) در سراسر دنیا در حال افزایش است.

 

آیت­الله حسینی درباره بیداری اسلامی اظهار داشت: در بیداری اسلامی که واقعا بیداری بود و هست، دلیلش آن بود که در مصر جمعی از جوانان عکس سیدحسن نصرالله را روی پیراهن خود زده بودند و آن زمان حسنی مبارک گفته بود کسانی که این عکس را داشته باشند، حق ورود به دانشگاه و امتحان را ندارند که بیش از دویست نفر در قاهره خودشان را از امتحان محروم کردند و گفتند عکس را بر نمی­داریم.

 

وی افزود: جوانان کشورهای دور و نزدیک متمایل به انقلاب اسلامی، معارف اسلامی و سیدحسن نصرالله و امثال او هستند؛ در 33 روزه کسی که جنگ را رهبری می­کرد، سیدحسن نصرالله بود؛ میلیون­ها نفر در مالزی، اندونزی، آفریقا عکس سیدحسن نصرالله را روی پیراهن­ها چاپ و توزیع کردند و مردم با افتخار این عکس را حمل می­کردند و این رجل دین شیعی است و هزاران و شاید میلیون­ها نفر به مذهبی ایشان از آن تبعیت می­کند، متمایل شدند.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و سوریه با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تصریح کرد: وقتی که بیداری اسلامی در مصر و تونس و لیبی شروع شد و متأسفانه آن را مصادره کردند و بعد سراغ سوریه آمدند که ربطی به بیداری اسلامی نداشت، به علت اینکه دولت سوریه که دولت مذهبی بود و در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده بود و در زمان حافظ اسد و بعد از او فشارهای زیادی آوردند که در مقابل آمریکا حاضر شود، نشد.

 

آیت­الله حسینی با بیان این که دشمن به دنبال انقلاب وارداتی در قالب بیداری اسلامی در سوریه بود، گفت: به هر حال به این دولت به عنوان بیداری اسلامی حمله کردند تا نظام را ساقط کنند و نظام مطلوب خود را بر سر کار بیاورند؛ بنابراین برخی از مردم فکر می­کردند که چرا ایران از سوریه دفاع می­کند و نسبت به مصر و لیبی دفاع نکرد؛ این مسأله به خاطر هم­پیمان نبودن این کشورها نبود، بلکه بحث دیگری مطرح بود که رهبر معظم انقلاب در تعبیری زیبا در فرمایشات خود آن را انقلاب وارداتی نامیدند؛ یعنی مردم سوریه انقلاب نکردند./822/پ202/ج

ارسال نظرات