۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۱۶۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تعامل بین فرهنگ دینی و ملی از طریق زبان هنر امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که هنر بهترین ابزار برای ایجاد تعامل بین فرهنگ دینی و ملی است، گفت: با استفاده از ابزار هنر می توان در راستای ترویج سیره فکری و عملی اهل بیت(ع) گام برداشت.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمید رضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ظهرامروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی رضوی که در سالن شهیدآوینی خرم آباد برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از ضروری ترین نیازهای زمان و کشور است.

 

وی با بیان این که ترویج و تبیین فرهنگ دینی از اهداف برگزاری جشنواره رضوی است، عنوان کرد: در قالب برگزاری این جشنواره تلاش شده است شخصیت امام رضا(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان معرفی شود.

 

حجت الاسلام حنان با اشاره به این که امروز در زمینه فرهنگی با چالش احتمالی مواجه هستیم، افزود: تمسک به فرهنگ اهل بیت(ع) می تواند جامعه را از چالش فرهنگی حفظ کند.

 

وی با یادآوری این که دشمنان اسلام جبهه نظامی و اقتصادی نتوانستند موفق شوند، اظهار داشت: امروز دشمنان در جبهه فرهنگی، جنگی تمام عیار را علیه ملت ایران اسلامی آغاز کرده اند.

 

فرهنگ دینی و ملی مهم ترین عامل مقابله با دسیسه های دشمن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که فرهنگ دینی و ملی مهم ترین عامل مقابله با دسیسه های دشمن است، تأکید کرد: در این راستا باید از تمام ظرفیت های فرهنگی خویش استفاده کنیم.

 

وی در ادامه تقابل بین فرهنگ دینی و ملی را تهدیدی برای جامعه بیان کرد و افزود: با تعامل بین فرهنگ دینی و ملی باید از ایجاد تهدیدها جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام حنان تعامل بین فرهنگ دینی و ملی را فرصتی مناسب برای مقابله با دسیسه های دشمن بیان کرد و اظهار داشت: تعامل بین این دو از طریق زبان هنر امکان پذیر است.

 

سیاست نظام و دولت امروز پرداختن به فرهنگ ملی و دینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختن به فرهنگ دینی و ملی را از سیاست های نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: باید هرچه می توانیم از توان هنر در نشر و گسترش ارزش ها و فرهنگ استفاده کنیم.  

 

حجت الاسلام حنان در ادامه تصریح کرد: استفاده از زبان هنر می تواند ما را به مفاهیم، معنا و عمق برساند.

 

وی یادآور شد: امروز با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری مناسب برای فعالیت های هنری در شاخص های گوناگون فراهم شده است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات