۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۷۳۷
کارشناس مذهبی:

اسلام دینی اجتماعی، جامع و منطبق با نیازهای بشر است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این مطلب که برخی دین اسلام را دین گداپرور و حامی نیازمندان می دانند، گفت: این نظریه غلط در راستای ایراد خدشه بر تعالیم اسلام است، زیرا در اسلام صدقه 10 برابر و قرض 18 برابر پاداش دارد، بنابراین اسلام یک دین اجتماعی و جامع و منطبق با نیازهای بشر است.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در جلسه هماهنگی سازمان های مردم نهاد شهرستان شهرضا با تأکید بر لزوم رعایت قواعد شرعی در تشکیل قرض الحسنه ها و انجمن های خیریه عنوان کرد: دین اسلام در این باره اوامر و نواهی فراوانی دارد اما متأسفانه در بسیاری از موارد رعایت نمی شود.

 

وی در ادامه اذعان کرد: یکی از بزرگ‌ترین آسیب های اجتماعی ما دوری از دین و تعالیم اسلامی است، فاصله ما با قرآن زیاد شده و استفاده از تعالیم روح بخش آن نمی کنیم و در مقابل معضلات و مشکلات ما هم همواره زیادتر می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این مطلب که برخی دین اسلام را دین گداپرور و حامی نیازمندان می دانند، گفت: این نظریه غلط در راستای ایراد خدشه بر تعالیم اسلام است، زیرا در اسلام صدقه 10 برابر و قرض 18 برابر پاداش دارد بنابراین اسلام یک دین اجتماعی و جامع و منطبق با نیازهای بشر است.

 

وی با اشاره به سخن قرآن کریم در مورد خدمت به خلق اظهار کرد: خدمت به بندگان خدا عبادت است و قرآن کریم تحت عنوان «اَنفَع اَلناس» از آن یاد کرده است و در روایات اسلامی نیز بنا به تصریح فراوان خدمت به مردم شکر نعمت پروردگار دانسته شده است.

 

حجت الاسلام قدسی رعایت دستورات دینی و الزامات شرعی در تشکیل سازمان های مردم نهاد و مؤسسات را الزامی دانست و تأکید کرد: دستورات دین اسلام برای تسهیل امور و راحتی زندگی مردم است و از همین جهت عدم رعایت آن ها سختی های بسیاری برای مردم و مسؤولان ایجاد می کند.

 

وی اذعان کرد: متأسفانه در برخی موارد تنها نامی از دین برجای مانده و در آن کار آن چه مظلوم واقع شده دین، قرآن و فقه است.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به سفارش قرآن کریم بر جهان‌گردی و سیر در آفاق عنوان کرد: قرآن کریم حدود 14 قرن قبل از این مسأله تحت عنوان «قُل سیروا فی االآرض» یاد کرده است، اما امروز برخی می خواهند تحت عنوان صنعت توریست تعابیر و اندیشه های غربی را وارد جامعه ما کنند و از همین جهت مشکلاتی بروز پیدا می کند./868/پ202/ح

ارسال نظرات