۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۰۴۵
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین:

دولتمردان نسبت به تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی اهتمام بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی و لزوم اهتما بیشتر دولت به این مقوله، گفت: در تولیدات داخلی و توجه به داخل و اقتصاد مقاومتی ما کار خاصی از این دولت ندیده‌ایم و کار اساسی در این زمینه انجام نشده است.
حجت الاسلام محمد محبي

حجت الاسلام محمد محبی، معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره نقاط قوت دولت گفت: دولت یازدهم آرامش و امنیت را در جامعه برقرار کرده است و تنش ها در جامعه بسیار کم شده است و این به خاطر جناح رقیب است که رفتار عاقلانه ای با دولت داشته‌اند که سبب شده آرامش در جامعه حاکم شود.

 

استاد حوزه علمیه افزود: دیدار رییس جمهور با خانواده شهدا و ارزش‌گذاری ایشان به آرمان‌های دفاع مقدس یکی دیگر از نقاط قوت دولت تدبیر و امید است.

 

وی با بیان این‌که وضعیت اقتصادی جامعه مناسب نیست، اظهار کرد: رییس جمهور با خدماتی که ارائه دادند شرایط نامطلوب اقتصادی را بهبود بخشیدند و این نشان از تدبیر دولت یازدهم دارد.

 

این کارشناس دینی ابراز داشت: رعایت نکردن خطوط قرمز در بحث هسته‌ای با توجه به تذکراتی که رهبری داده بودند از نقاط ضعف این دولت است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه با بیان این‌که در بحث اشتغال و مسکن دولت ضعیف عمل کرده است بیان داشت: گاها صحبت ها و سخنانی از رییس جمهور شنیده می‌شود که انتظار نمی‌رود از یک شخص انقلابی و با سابقه چنین سخنانی نقل شود، البته کار اجرایی، کار سختی است و وقتی شخص در مسیر انجام کار قرار می گیرد طبعا با مشکلاتی مواجه می شود.

 

آستانه صبر دولت یازدهم در نقدپذیری کم بوده است

وی در بحث نقد پذیری دولتمردان تأکید کرد: دولت تدبیر و امید آستانه صبرشان در نقدپذیری کم بوده است و هرگاه نقدی صورت گرفته واکنش نشان داده و ناراحت می شدند و این ناراحتی سبب می شد خیلی از منتقدان نقد نکنند، چون نمی خواستند مشکلاتی در جامعه به وجود آید.

 

این کارشناس دینی ابراز کرد: دولت یازدهم می گویند که نقد کنید و ما نقدپذیر هستیم اینها در حرف است و در عمل جبهه می گیرند و به گونه دیگر عمل می کنند.

 

حجت الاسلام محبی بیان داشت: مردمی بودن یکی از ویژگی های شهید رجایی و باهنر بوده اما این دولت نتوانسته با مردم همدل باشد و حتی با نمایندگان مردم که در مجلس حضور دارند صادق نبوده‌اند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه اظهار داشت: ما اخبار مذاکرات را از رسانه های غربی و بیگانگان می شنیدیم و دولتمردان ما اخبار را در اختیار نمایندگان مردم قرار نمی دادند.

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دولت شهید رجایی و باهنر کوتاه بود اما چون برگرفته از مبانی قرآنی و اسلامی بود مقبولیت خاصی از طرف مردم داشت و کارهایی که انجام می دادند بر پایه مبانی دینی بود.

 

وی در پایان گفت: در تولیدات داخلی و توجه به داخل و اقتصاد مقاومتی ما کار خاصی از این دولت ندیدیم و کار اساسی در این زمینه انجام ندادند./838/ت203/ح

ارسال نظرات