۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۱۴۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

دوست بد از عوامل گمراهی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که دوست باید تعریف شده، مذهبی، معنوی و اخلاقی باشد و با او بودن موجب دین داری انسان شود، گفت: امام رضا(ع) یکی از اطرافیان خود را از دوستی با شخصی نهی می کند که این موضوع نشان از اهمیت انتخاب دوست دارد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگراری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شنبه شب در آستان علی بن باقر(ع) این شهر گفت: خداوند در قرآن می فرماید «در قیامت ظالم به دلیل پشیمانی به پشت دست خود می زند و می گوید ای کاش در دنیا با رسول خدا(ص) انس و دوستی می کردم».

 

وی افزود: هر کس در زمان خود با رسول زمان خود نباشد در قیامت پشیمان خواهد بود که یکی از دلایل گمراهی رفاقت با افرادی است که انسان را به بیراهه می کشاند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که با بررسی پرونده های قضایی مشخص می شود بسیاری از آن ها به دلیل رفاقت است چرا که قاچاقچیان و خیانت کاران دوستانشان را دلیل قرار گرفتن در این مسیر می دانند، افزود: انتخاب دوست خوب بسیار حائز اهمیت است، از این رو باید دوستی انتخاب کرد که فردای قیامت بتوان به آن افتخار کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: یکی از اتفاقات بد، انحراف عقیده است و یکی از مواردی که موجب سعادت می شود، صحت تفکر است که اگر کسی دارای چنین ویژگی هایی باشد، قلبی سلیم خواهد داشت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که شیطان و دوست بد از عوامل گمراهی انسان هستند، اظهار کرد: امام رضا(ع) یکی از اطرافیان خود را از دوستی با شخصی نهی می کند که این موضوع نشان از اهمیت انتخاب دوست دارد.

 

وی با تأکید بر این که دوست باید تعریف شده، مذهبی، معنوی و اخلاقی باشد و با او بودن موجب دین داری انسان شود، گفت: دوستی که این ویژگی ها را ندارد باید رها شود بنابراین در این زمینه جوانان باید دقت بسیاری کنند.

 

به گفته وی، یکی از مواردی که گریبان گیر انسان می شود، رودربایستی های فامیلی است، چرا که برخی اقوام با استدلال به این که نمی توان پسر خاله و یا پسر عموی خود را رها کرد، به واسطه نشست و برخواست با او گمراه می شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که برخی خانم های محجبه نیز به دلیل مراودت با یک زن بی حجاب و با وسوسه شیطان، حجاب خود را رها می کنند، ادامه داد: دوست و همراه در فکر و عقیده انسان تأثیر می گذارد./1307/پ202/ب5

 

ارسال نظرات