۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۸۴۲۵۶

چند خبر کوتاه از استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ اعزام نخستین گروه از حجاج قزوینی به سرزمین وحی، مشخص شدن رییس شورای شهر و پخش برنامه گنجینه در رادیو قزوین از عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حمیدرضا کلانتری با اعلام این‌که نخستین گروه از حجاج قزوینی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار کرد: آخرین کاروان زائران به سفر معنوی زیارتی حج تمتع از استان قزوین در 8 شهریور ماه سال جاری اعزام می‌شوند و تمامی کاروان‌هایی که از این استان به سفر حج تمتع مشرف می‌شوند تا 26 مهر ماه به کشور ایران باز ‌می‌گردند.

 

مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان این‌که در سال جاری مناسک حج 950 زائر در قالب 7 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، افزود: در اولین کاروان که در قالب مدینه قبل است 165 زائر رهسپار این شهر مقدس خواهند شد.

 

این مسؤول تصریح کرد: در سال جاری 51 درصد حجاج استان را بانوان و 49 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که امسال 25 نفر به افراد اعزامی به مکه مکرمه اضافه شده است.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 21 هزار نفر برای اعزام به حج تمتع در نوبت هستند و ثبت نام کرده‌اند که از سال آینده 20 درصد به سهم استان اضافه خواهد شد.

 

وی در انتها اضافه کرد: در سال جاری به علت برخی صرفه جویی‌ها، هزینه‌های سفر حج نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

 

فصیحی رامندی بر کرسی ریاست شورای شهر قزوین نشست

عصر امروز در سومین دوره رای گیری ریاست شورای شهر قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی بر کرسی ریاست این شورا نشست.

 

شنیده‌ها حاکی از این است که عصر امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین، هیأت رییسه شورا افزون بر رییس، نائب رییس، سخنگو و منشی خود را برای مدت یکسال انتخاب کردند.

 

انتخابات ریاست شورای شهر هر سال در شهریور ماه برگزار می‌شود و این سومین دوره رای گیری برای رییس شوراست، در دور اول و دوم عباس ظاهری بر کرسی ریاست نشسته بود و امروز فرج‌الله فصیحی رامندی با 13 رای به ریاست شورای شهر قزوین منصوب شد.

 

به این ترتیب فصیحی رامندی در سومین سال از فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین، ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت.

 

از مجموع 13 رای ماخوذه، علی فرخزاد به عنوان نائب رییس، علی صادقی نیارکی سخنگو و حسین غیاثوند به عنوان منشی اول، شهلا عطایی به عنوان منشی دوم و مریم نخستین به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

 

فرمانداری شهرستان البرز، رییس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر قزوین، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین و رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان قزوین از سوابق کاری فرج‌الله فصیحی رامندی است.

 

12 شهریور ماه 1394 آغاز رسمی فعالیت  فصیحی رامندی به عنوان رئیس شورای شهر قزوین است.

 

برنامه گنجینه در رادیو قزوین

رادیو قزوین فرهنگ مناطق مختلف استان را در برنامه  «گنجینه» به مخاطبان معرفی می‌کند.

 

این برنامه با هدف معرفی آداب و رسوم مردم مختلف استان در ایام سال، معرفی آئیین‌ها و سنت‌های مردم و هم‌چنین معرفی نخبگان بومی و اثر گذار در شکل‌گیری این فرهنگ‌ها از رادیو قزوین پخش می‌شود.

 

برنامه رادیویی «گنجینه» به‌صورت مستند گزارشی با مخاطبان همراه است که در هر قسمت از این برنامه عوامل رادیو با سفر به مناطق مختلف استان شاهد سنت‌ها و فرهنگ‌های مردم هستند و با مشاهده عینی، این ویژگی‌ها را برای مخاطبان تشریح می‌کنند.

 

همچنین در این برنامه نخبگان بومی و ساکنان مناطق مختلف استان با حضور در گزارش‌های برنامه آداب و رسوم خود را برای مخاطبان تبیین می‌کنند.

 

برنامه رادیویی «گنجینه» به تهیه‌کنندگی ابراهیم طاهری‌کیا به مدت 30 دقیقه هر هفته از رادیو قزوین پخش می‌شود./955/پ203/ب4

ارسال نظرات