۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۴۶۴
نماینده مردم قزوین در مجلس:

اهالی قلم در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح تالار قلم قزوین با بیان این‌که اهالی قلم در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، گفت: این در حالی است که در کمال تاسف آمارها نشان می‌دهد ایران نسبت به استاندارهای جهانی در مطالعه سیر نزولی داشته است.
داود محمدي

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح تالار قلم استان قزوین که یکشنبه شب هشتم شهریور در کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: اهالی قلم در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ رشد و توسعه‌ای داشته باشیم باید به اصحاب و اهالی آن مراجعه کنیم.

 

این مقام مسؤول اظهار کرد: تولید آثار فاخر و پیشرفت در حوزه قلم و نگارش مدیون مطالعه و کتابخوانی است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در کمال تأسف آمارها نشان می‌دهد ایران نسبت به استاندارهای جهانی در مطالعه سیر نزولی داشته و نتوانسته‌ایم قدم‌های تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ‌سازی مطالعه در خانواده داشته باشیم.

 

محمدی تأکید کرد: اگر بسترسازی‌ها صورت نگیرد و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ کاربردی در جامعه نهادینه نشود، متحمل ضررهای جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با تلاش در حوزه فرهنگ از فعالان عرصه قلم نیز حمایت کنیم، چرا که گاهی از یک حمایت معنوی نیز دریغ می‌کنیم و شاید این حداقل کاری است که در انجام آن نیز کوتاهی می‌کنیم.

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که قابل باور نیست که از نخبگان خود در عرصه‌های مختلف استفاده نمی‌کنیم، یادآور شد: در حوزه فرهنگی باید شعارها را کنار گذاشته و همتمان را افزایش دهیم و در راستای معرفی نخبگان و هنرمندان در حوزه قلم صبورانه تلاش کنیم.

 

محمدی در پایان گفت: کاری کنیم که هنرمندان حداقل در شهر خودشان مظلوم نباشند و آن‌ها را به مردم بشناسانیم.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم، کتاب بیوه‌کشی نوشته یوسف علیخانی با حضور علی قانع و محمدعلی حضرتی‌ها از جمله هنرمندان و نویسندگان استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت./955/ت302/ح

ارسال نظرات