۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۴۹۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تحقق سبک زندگی اسلامی زمینه ساز مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی زمینه ساز مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: بعضی از ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق در جامعه در حال افزایش است که باید با بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنیم.
 سبک زندگي اسلامي حجت الاسلام خادمي- ديدار با مديرکل صدا و سيماي خراسان شمالي حجت الاسلام نوري- رييس هيأت نظارت و بازرسي انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل واعظ جوادی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در گردهمایی روحانیان و معاونان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مازندران که در آمل برگزار شد با بیان این که تحقق معیار سبک زندگی اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: انسان باید زمینه های سبک زندگی اسلامی را شناخته و در راستای تحقق آن گام بردارد.


وی با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی تعالی بخش زندگی انسان است، بیان داشت: همگان باید تلاش کنند تا اموری که مخالف سبک زندگی اسلامی است را در برنامه های خود اصلاح کنند.


واعظ جوادی آملی تصریح کرد: بسیاری از مسائل وجود دارد که ما نام آن ها را با شرمندگی بیان می کنیم اما در بسیاری از کشورهای دنیا مراکزی برای ترویج این فرهنگ وجود دارد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تحقق سبک زندگی اسلامی مراحلی دارد که انسان باید با حرکت در مسیر آن به تقرب الی الله برسد، گفت: انسان باید تلاش کند تا در مرحله نخست سبک زندگی فعلی خود را مشخص کرده و تلاش کند تا سبک زندگی اسلامی را به درستی بشناسد.


وی با اشاره به این که انسان باید نحوه زندگی فعلی و سبک زندگی اسلامی را مقایسه و موارد افتراق آن را مشخص کند، افزود: انسانی که دست به مقایسه می زند می تواند به درستی برای رفع آن تلاش کند و بتواند سبک زندگی اسلامی را در برنامه های خود نهادینه کند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نیاز است تا مسائل معرفتی و شناختی در زندگی هر فردی ترویج و گسترش پیدا کند که سبب می شود انسان موفق شود تا درک کند رفتار و نحوه زندگی او موافق یا مخالف دستورات دین مبین اسلام است.


واعظ جوادی آملی خاطرنشان کرد: انسان باید در زندگی خود به این باور برسد بعضی از کارها و رفتار او مخالف اسلام است که باید در راستای تغییر و اصلاح به بهترین نحو ممکن کوشا باشد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پایبندی به قانون ثمرات و برکات گرانقدری دارد که نیاز است تا تلاش های شایسته ای در راستای اجرای قانون صورت گیرد، گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی به عنوان امری ضروری است که باید به اوضاع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه توجه شود.


وی با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی زمینه ساز مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است، افزود: بعضی از ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق در جامعه در حال افزایش است که باید با بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنیم.


واعظ جوادی آملی خاطرنشان کرد: ترویج تعالیم والای دینی و ارزش های اسلامی نقش ارزشمندی در راستای توسعه و تعالی فرهنگی، اجتماعی و ابعاد مختلف جامعه دارد که باید در این راستا گام های ارزشمندی برداشته شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات