۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۲۷۹
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا:

خدمت خالصانه به مردم، از بارزترین نشانه های ایمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا جدایی انسان از پروردگار را، واجد شرایط و مراتب مختلفی دانست و گفت: خدمت خالصانه به مردم، از بارزترین نشانه های ایمان است.
خدمت به ديگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر دلدار، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا شب گذشته در مراسم تجلیل از خیران شهر منظریه که به همت پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا و در حسنیه فاطمة الزهرا این شهر برگزار شد، اظهار کرد: الگوی اسلامی سنجش توحید در جامعه اسلامی نحوه خدمت رسانی به مردم است و از همین جهت گاهی افراد با اتخاذ شیوه ای ساده اما خالصانه در خدمت رسانی، رستگار می شوند.

 

 

وی در ادامه انجام اقدامات خیر خواهانه را از جمله ویژگی های فطری هر انسانی برشمرد و تصریح کرد: عمل بر اساس فطرت حکم می کند انسان ها دوست و یاور همدیگر باشند و در مسیر خدمت به یکدیگر از منت و آزار همدیگر نیز پرهیز کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرضا غلبه شهوت در زندگی را شامل تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی افراد دانست و تصریح کرد: پروردگار به همه انسان ها فرصت عمل خیر را می دهد اما برخی افراد از این فرصت برای رسیدن به نیات مادی و کسب لذت های دنیوی استفاده می کنند تا جایی که این افراد از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و به آن ها خیانت می کنند.

 

 

حجت الاسلام دلدار رعایت اعتدال را از جمله ارکان اساسی و ضروری زندگی برشمرد و تأکید کرد: گاهی افراد تنها به یک جنبه خیر توجه می کنند در حالی که از سایر شئون آن غافل هستند همانند فردی که هر ساله به سفر زیارتی می رود اما در مغازه اش گران فروشی می کند و این در حالی است که مردم به انصاف او در کسب و پیشه بیشتر نیازمند هستند.

 

 

وی گفت: در روایت آمده است «بهترین مردم کسی است که دیگران از شر او در امان باشند» بنابراین گاهی انسان اگر تنها شر و بدی خود را از دیگران دور کند به دیگران خدمت کرده و رستگار می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا عنوان کرد: خدمت به دیگران و انجام عمل خیر انواع مختلفی دارد که از آن جمله می توان به بخشش دیگران، توزیع ثروت، ایجاد کار و انصاف در معامله را نام برد.

 

 

حجت الاسلام دلدار با اشاره به آیه 2 سوره مبارکه مائده تأکید کرد: اگر کسی یک نفر را زنده کند مثل آن است که دنیا را زنده کرده و اگر یک نفر را بمیراند مثل آن است که دنیا را کشته، بنابراین معیار دین ما در خدمت رسانی یک الگوی گسترده است که حتی از کوچکترین عمل هم به بزرگی یاد می کند.

 

 

وی جدایی انسان از پروردگار را، واجد شرایط و مراتب مختلفی دانست و گفت: بی توجهی انسان به خالق خویش در هر درجه و جایگاهی باشد یکی از بارزترین نشانه های آن در عالم انسانی، در شیوه برخورد با مردم مشخص می شود./868/202/ب1

ارسال نظرات