۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۳۳۴
استاد حوزه علمیه:

انسان سعادتمند همواره در مسیر کسب فضائل الهی گام بر می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این‌که نقطه مقابل سعادت، شقاوت است، گفت: انسان سعادتمند همواره در مسیر کسب فضائل الهی گام برمی‌دارد.
سعادت و شقاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام رحمان قلندری استاد حوزه ظهر امروز در مسجد بلور قزوین با اشاره به ملاک‌هایی که برای سعادت و شقاوت انسان‌ها وجود دارد، گفت: قرآن کریم سرآمد خوبی انسان‌ها را در قیامت به دو دسته تقسیم می‌کند؛ نیکوکارانی که وارد بهشت شده و عده‌ای که جهنمی هستند.

این استاد حوزه با تاکید بر این‌که نقطه مقابل سعادت، شقاوت است، افزود: انسان سعادتمند کسی است که در مسیر کسب فضائل الهی گام برمی‌دارد اما شقاوت مسیری است که همراه با سختی بوده و بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام قلندری با اشاره به نقش انتخاب‌ها در سرنوشت آدمی اظهار کرد: این مهم است که ما قبل از هر انتخابی فکر کنیم که آینده این کار چه خواهد شد تا دچار پشیمانی نشویم و اگر نمی‌توانیم تشخیص دهیم بهتر است که سوال کنیم.

وی با اشاره به کلام قرآن که می‌فرماید: «اگر نمی‌دانید از کسانی که می‌دانند سؤال کنید»، تصریح کرد: این حکمی است که اگر قرآن هم نمی‌فرمود عقل انسان این قضاوت را پذیرفته و بر آن تاکید دارد.

این استاد حوزه در ادامه اضافه کرد: انسان عاقل قبل از انجام هر کاری در مورد شرایط آن اطلاعات به دست ‌آورده و با اطمینان شروع به کار می‌کند.

حجت الاسلام قلندری در پایان گفت: انسان‌های سعادتمند برای داشتن زندگی بهتر تلاش می‌کنند و هیچ‌گاه دست از مطالعه و تحقیق برنمی‌دارند./955/203/ب3

ارسال نظرات