۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۳۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح طلایه داران معروف در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح طلایه داران معروف در خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ماه محرم بیش از ۲۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کنند.
حجت الاسلام لطفيان

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار رسا در بیرجند، به اجرای طرح طلایه داران معروف در استان اشاره کرد و افزود: مساجد و محلات، اصناف و بازار، هیأت مذهبی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این طرح گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند و در صورت لزوم گروه‌های متفرق نیز برای اجرای هرچه بهتر این طرح در سظح استان تشکیل خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: گروه‌ها باید حداقل از 10 نفر تشکیل شده باشند و پس از مراحل جذب، تشکیل پرونده و آموزش، مأموریت‌های رسمی از طرف ستاد امربه معروف به آن‌ها داده می‌شود و با توجه به آیین‌های مذکور ستاد برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف سطح شهر و معابر پرتردد حضور خواهند یافت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون 10 گروه و به عبارتی 100 نفر در زمینه اجرای این طرح از ماه مبارک رمضان تشکیل شده است و ان شاءالله این آمار در ماه محرم به بیش از 200 نفر خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود با حضور این گروه‌ها وضعیت فرهنگی جامعه به مرور زمان در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود نسبی را تجربه کند.

 

حجت الاسلام لطفیان اظهار کرد: معروفات و منکرات در جامعه توسط این گروه‌ها رصد می‌شود و تذکرات لازم به افراد داده خواهد شد و تذکرات داده شده به افراد و گروه‌ها در نهایت احترام و با مراعات احترام و شخصت فرد صورت خواهد گرفت و هیچ‌کس حق ندارد این حسنه و فریضه پسندیده را با بی احترامی و توهین به دیگران همراه کند.


وی تصریح کرد: این طرح باید تداوم داشته باشد و در صورت پیوستگی و تداوم مطمئنا شاهد تغییر رفتار و نتیجه بخشی این طرح خواهیم بود ولی اگر این طرح به صورت ناهماهنگ و بدون رعایت شرایط اجتماعی در سطح استان انجام شود نه تنها اثر مطلوبی نخواهد داشت بلکه به عکس اثر آن منفی و بی نتیجه خواهد بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها فعال است، یادآور شد: برنامه‌های این ستادها در سطح شهرستان ها با حضور مسؤولان مختلف با محوریت اداره تبیلغات اسلامی و مبلغان اجرایی خواهد شد./968/303/ب2

ارسال نظرات