۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۸۶۸۲۵
تولیت مدرسه علمیه امام رضا مطرح کرد؛

جهان غرب در حالت انفعال است/ حوزه‌ علمیه اردوگاه کسب کمال

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر موضوع بیداری اسلامی، گفت: در جهان امروز مسلمانان با همت خود در حال تاریخ‌سازی هستند.
آيت الله رشاد مدرسه علميه امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، صبح پنج‌شنبه 19 شهریور در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام رضا(ع) در این مرکز حوزوی، گفت: ما امروز به معنای واقعی کلمه در یک پیچ تاریخی قرار داریم و دنیای پیرامون ما در حال تغییر شکل به یک جهان جدید است.

وی افزود: در فضایی که همه عالم در حال دگرگونی است، اعمال امروز ما قطعا در آینده‌ای نه چندان دور مورد بحث و برسی قرار خواهد گرفت و آیندگان در خصوص اعمال امروز ما صحبت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید بر موقعیت عالی امروز کشور از نظر شرایط اسلامی، تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که از رمان پیامبر(ص) تا کنون هیچ حکومتی به اندازه جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت و نفوذ در خصوص معارف اسلامی جایگاهی به این وسعت نداشته است و این روز‌ها شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ما نیز حتی الگوی کشور‌های منطقه است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به سیر تاریخی جهان امروز، خاطر ‌نشان کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که امروز در کجای جهان ایستاده‌ایم، علاوه بر این همیشه در تاریخ افرادی تاثیر‌گذار بوده‌اند که نسبت به جهان پیرامون خود خود‌آگاهی داشته‌اند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به رسانس در اروپا، اظهار داشت: حدود 10 قرن اروپاییان در یک حالت سکون قرار داشتند و هیچ حرکت به‌سوی پیشرفت و تعالی نمی‌کردند، اما تحولی عظیمی این افراد را به جلو حرکت داد و پس از آن ماجرای پیشرفت قاره سبز و رسانس پیش آمد.

وی ادامه داد: امروز جهان غرب دوباره در یک حالت انفعال مجدد قرار گرفته است، به این معنا که آن‌ها وضعیت کنونی را یک مدل فوق پیشرفته برای خود می‌دانند و سطح پیشرفت خود را سقف تعالی می‌پندارند، اما واقعیت این است که اسلام در همین روزگار بیدار شده است و امت اسلامی در حال سبقت گرفتن از جهان غرب است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به حرکت انسانی بیداری اسلامی اشاره کرد و اضافه کرد: حرکتی که از دویست سال قبل از سوی مسلمانان آغاز شده است امروز در حال ثمر‌دهی است و در این راه باید حوزه‌های علمی نقش تاریخی خود را به‌‎خوبی ایفا کنند، زیرا حوزه‌های علمیه به‌نوعی عهده‌دار تحول بشری نیز هستند.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با سفارش به خانواده طلاب، ابراز داشت: باید خانواده‌ها تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند تا طلاب دغدغه‌ای جز درس خواندن نداشته باشند، در راه طلبگی نیز در هرئ شرایطی از فرزندان خود حمایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به قدمت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، اظهار داشت: مدرسه علمیه امام رضا(ع) قدیمی ترین مرکز دینی فعال در استان تهران است و در طول تاریخ خود طلاب و علمای بسیاری را پرورش داده است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان با تمجید از نقش شهرداری در توسعه اماکن مذهبی در استان تهران، ابراز داشت: شهرداری تهران انصافا در چند سال اخیر از همه لحاظ کار‌های زیر بنایی فوق‌العاده‌ای را انجام داده است و حتی این اقدامات موجب تحیر مقامات غربی نیز شده است./856/202/ب3


ارسال نظرات