۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۰۱۳
خطیب جمعه نجف آباد:

مشکلات داخلی ما با اتحاد و انسجام از میان خواهد رفت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: با برقراری ارتباطات بین المللی با کشورهای اروپایی، نباید شعارهای انقلاب فراموش شود و دشمنان بدانند که ما برای حل مشکلاتمان نیازی به دخالت آنها نداریم و ما حل مشکلاتمان را داخلی می دانیم.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با اشاره به سالگرد شهادت امام جواد(ع)، گفت: ائمه معصومان نورافکن های الهی برای هدایت انسان ها هستند و اصلی ترین سد برای قدرت‌نمایی ظالمین جهان هستند که میدان زور و استکبار را از ظلم و ظالم می گیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت ها و با اقشار مختلف، همیشه نقشه راه را ترسیم کردند تا در تمام شرایط سخت دولت و ملت بتوانند بهترین مسیر را طی کنند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان کرد: مسأله توافق هسته ای و برجام تنها یک مقدمه و مرحله اول است و آنچه در دوران بعد از برجام از همه مهم تر است، هوشیاری در برابر دشمنان است که آنها تنها منتظر یک غفلت ملت ما هستند.

 

وی وحدت، استحکام، مقاومت ملت و دولت، ایستادگی بر سر ارزش های دینی را عامل پیروزی در مرحله اول بیان کرد و افزود: نباید هیچ گاه فراموش کنیم که گرگ، همیشه گرگ است و توبه گرگ، مرگ، توبه مستکبران عالم این است که از عریکه قدرت عالم کنار بروند و توبه اسرائیل، پس دادن تمام سرزمین های اشغالی است در حالی که این مستکبران همان کسانی هستند که در کشتار صبرا و شتیلا نزدیک به سه هزار نفر را به خاک و خون کشیدند.

 

توسعه طلبی جزء ذات مستکبران عالم است

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به نزدیک شدن به یکی از هزاران جنایت صهیونیست ها در سال 1982 که نزدیک به سه هزار نفر را به شهادت رساندند، گفت: این آخرین جنایت استکبار جهانی نیست، که امروز با استقرار داعش در منطقه، نفت عراق را به کم ترین قیمت در برابر اسلحه می خرند.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز بصیرت و هوشیاری ملت و دولت باید بیش از گذشته باشد و بیدار باشیم که دشمنان هرگز به هیچ کشوراسلامی یا غیراسلامی رحم نمی کنند و هر جا زمینه ای برای توسعه طلبی پیدا کنند لحظه ای تأمل نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه تصریح کرد:‌ اگر بعد از برجام شاهد حضور کشورهای اروپایی برای برقراری ارتباط هستیم، نباید ذره ای از شعارهای انقلاب کوتاه بیاییم تا دشمن فکر کند عقب نشینی کرده ایم و نگاه ما به استکبار جهانی همان است که از ابتدای انقلاب بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ما نه تنها با تمام قدرت در صحنه های بین المللی و جهانی حاضر خواهیم بود بلکه از مقاومت تمام مظلومین عالم نیز حمایت خواهیم کرد و با تمام اتحاد و انسجام حل مشکلات کشور را داخلی می دانیم که با عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

 

الگوی اصلی بشریت در ازدواج، حضرت علی و فاطمه هستند

حجت الاسلام حسناتی از جمله مناسبت های هفته آینده را آغاز ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه بیان داشت و گفت:‌ «مرج البحرین یلتقیان» این دو گوهر الهی در همه امور برای بشریت الگو و سرمشق بودند به خصوص در امر تشکیل خانواده و ازدواج اما حیف که الگوپذیر کم است.

 

وی ازدواج این دو نور الهی را مثالی بی مانند در امر ازدواج بیان کرد و افزود:‌ با آن که مدت ازدواج این دو بزرگوار بسیار کوتاه بود ولی مهم ترین معیارها، نقش ها و وظایف یک همسر را به خوبی به تمام بشریت نشان دادند و متاسفانه ما به جای الگوبرداری از این ائمه معصومین، غل و زنجیرهایی در امر ازدواج ایجاد کردیم، که نه تنها باعث بالا رفتن سن ازدواج بلکه ایجاد آسیب هایی مختلفی شده ایم.

 

هم کفو بودن باید در اخلاق و ایمان باشد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، درباره معیارها و ملاک های یک ازدواج اسلامی و پایدار تصریح کرد: آنچه به عنوان هم کفو بودن در متن معارف اسلامی بیان شده است به معنای کفویت در پاکی، صداقت، اخلاق و دیانت است و بسیارند جوانانی که بر اثر ملاک های دنیایی این نیاز فطری به موقع برآورده نشده است یا اگر برآورده شده منجر به طلاق شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت:‌ وجود چنین ناهنجاری هایی زمینه های فساد و فحشاء را نه تنها در خانواده ها که در کل جامعه آماده خواهد کرد و در این میدان دشمنان نیز نبرد جدی خود را برای ویرانی خانواده ها با تمام ابزار و قدرت خود شروع کرده است و برنامه ها و شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر وارد حریم خصوصی خانواده ها می شود./1306/202/ب1

ارسال نظرات