۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۱۰۴
معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد:

کمرنگ کردن فریضه دفاع و شهادت از حملات جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منتظری گفت: دشمن با ایجاد شبهاتی همچون اینکه جوانان از سر احساس به جنگ رفتند، اینان جوانانی رانده و مانده از خانواده و جامعه بودند و این که دیگر جنگ به پایان رسیده چرا باید درباره جبهه صحبت کنیم، در صدد کمرنگ کردن دفاع مقدس هستند.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف ‌آباد، حجت الاسلام حسن منتظری، معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد، در یادواره شهدای محله صفا که امشب در مسجد جوادیه نجف‌آباد برگزار شد، گفت: نگاه برخی از جوانان امروز به جهاد و شهادت در حد یک داستان است در حالی که جریان دفاع مقدس یک حقیقت و متعلق به همین عصر و زمان است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز همان معجزاتی که در جبهه جنگ شاهد بودیم، تکرار می شود و اگر زمانی شهدای ما در شبهای عملیات بدون پلاک به میدان می رفتند، امروز دلیل آن را در تشییع پیکر پاک شهدای گمنام و عظمت این شهیدان به خوبی درک می کنیم.

 

حجت الاسلام منتظری کاروان های شهدا را زنده کننده روح های مرده بیان کرد و افزود: این شهدایی که غریبانه جان دادند و تا آخر در خط ولایت وفادار بودند، هر بار با آمدنشان این پیام را برای ما دارند که هنوز شهدای زنده ای در میان شما هستند، پدران،‌ مادران، فرزندان و همسرانی که هنوز چشم انتظارند و جانبازانی که گاهی مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به شبهه افکنی هایی که دشمنان درباره دفاع مقدس و حضور جوانان در میدان جنگ دارند، بیان داشت: شبهاتی چون این جوانان از سر احساس به جنگ رفتند، اینان جوانانی رانده و مانده از خانواده و جامعه بودند، و این که دیگر جنگ به پایان رسیده چرا باید درباره جبهه صحبت کنیم، در صدد کمرنگ کردن دفاع مقدس هستند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: در جواب این شبهه افکنی ها باید گفت، این جوانان طبق روایتی بهترین های دوران آخرالزمان بودند که خداوند تنها با شهادت آنها را گلچین کرد و دفاع مقدس تنها یک نبرد میان دو کشور نبود، بلکه نبردی میان حق و تمام باطل بود که اگر جوانان این گونه به میدان نمی رفتند، امروز سرانجامی هم چون کشورهای منطقه در انتظار ما بود که به ناموس شیعه نیز رحم نمی کردند.

 

وی با این بیان که بعد از پیروزی انقلاب دو مرتبه از سوی ولی فقیه امر به جهاد شد، افزود: در سال 58 حضرت امام امر به دفاع و جنگ نظامی کردند که عظمت و عزت امروز ایران در جهان به سبب آن است و دومین مرتبه در سال 72 رهبر معظم انقلاب امر به جهاد در جبهه فرهنگی دادند که تهاجم فرهنگی، حمله ای جدی تر و عظیم تر از جنگ نظامی است.

 

دشمن با جنگ رسانه به قتل عام جوانان و خانواده ها آمده است

حجت الاسلام منتظری در ادامه بیان داشت: اگر هنوز رهبر معظم انقلاب با چفیه می آیند، نشان از ادامه داشتن دوران جنگ است و امروز جنگ نرم، در قالب فضاهای مجازی همان گونه که خداوند در آیات قرآن بیان داشته، خطوات الشیطان، با گام های آهسته نه تنها وارد جامعه بلکه وارد کانون خانواده های ما شده است.

 

وی با تأکید بر این که امروز زمان آرامش و صلح نیست، بیان کرد:‌ تهاجم فرهنگی، جنگی بدتر از جنگ نظامی است دشمن با جنگ رسانه به قتل عام ما آمده است و ابتذال، فساد، انحرافات اجتماعی به ویژه در میان جوانان و کانون خانواده مهمترین اهداف دشمن در این نبرد است.

 

شهدا نرفتند تا ما آرام در گهواره های فساد بخوابیم

استاد حوزه علمیه با این بیان که شهدا نرفتند تا ما آرام در گهواره های فساد بخوابیم، تأکید کرد: شهدا در دوران 8 ساله دفاع مقدس با تمام توان آتش دشمن را خاموش کردند، ولی ما امروز با دست خودمان این آتش را در خانواده هایمان روشن کردیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: حملات سهمگین دشمن در جبهه جنگ نرم، نباید سبب شود تا دست به سیاه نمایی بزنیم و باید تفکر سیاه نمایی را حذف کنیم، حضور اقشار مختلف مردم در مراسمات معنوی، تشییع پیکر شهدا گواه این مطلب است که هنوز نفس شهدا بین ما است و نباید از قدرت معنوی شهدا غفلت کنیم./1306/202/ب1

ارسال نظرات