۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۲۹۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

کمال و پیشرفت انسان در گرو تبعیت از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: معرفت ما باید روز به روز بیشتر شود اگر بخواهیم رو به کمال و پیشرفت برویم باید از سیره اهل بیت استفاده کنیم.
محمدحسين خاکساران

محمد حسین خاکساران استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره شاخصه های زندگی امام جواد(ع) گفت: لقب جواد که به امام جواد(ع) داده اند به خاطر این است که صفت جود در ایشان برجسته بوده است.

 

وی در ادامه افزود: بعضی از صفات در امامان ظهور و بروز زیادی داشته است و جود و بخشش در امام جواد(ع) بیشتر بروز داشته و ایشان به خاطر این لقب در بین مردم به جواد معروف شده اند.

 

امام جواد دانشمند زمان خود بودند

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: شاخصه برجسته دیگر امام جواد(ع) بروز علمی ایشان بوده است امام جواد(ع) با توجه به سن کمشان به مسائل فقهی و علمی دانشمندان، علما و نخبگان زمان مامون پاسخ می دادند.

 

وی با بیان این‌که امام جواد(ع) دانشمند زمان خود بودند اظهار کرد: دانشمندان و نخبگانی که از سرزمین های دور و نزدیک به امام جواد(ع) مراجعه می کردند، امام در پاسخ به سؤالات آنها با آرامش و بردباری پاسخ می دادند.

 

خاکساران در ادامه بیان داشت: امام جواد(ع) محبوبیت بیشماری بین مردم و شیعیان داشتند و مردم عشق و علاقه زیادی نسبت به امام جواد(ع) داشتند و این علاقه به خاطر وقار و مردم داری ایشان بود.

 

این کارشناس حوزوی عنوان کرد: وظیفه تمامی آکادمی ها و مراکز علمی است که مسائل علمی، فقهی، تفسیر و قرآنی را کار کنند البته وظیفه حوزه علمیه سنگین تر است چون می توانند مبانی قرآنی مردم را با اسلام ناب محمدی آشنا کنند و انحرافات را از بین ببرند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خالص ترین دین، اسلام است و همه مردم و شیعیان باید از علم علما و از کتب و احادیثی که در مورد ائمه است استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که ارگانهای علمی وظیفه تشریح و تبلیغ سیره و روش ائمه(ع) را بر عهده دارند تاکید کرد: اگر مردم بخواهند می توانند از پاک ترین انسانهایی که همیشه الگو بودند عبرت بگیرند و آنها را پیشوای خود قرار دهند.

 

خاکساران ابراز کرد: ما باید آنچه در شان انسانیت و بندگی خداست انجام دهیم و هدف ما باید اطاعت از خداوند و ائمه(ع) باشد.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: معرفت ما باید روز به روز بیشتر شود اگر بخواهیم رو به کمال و پیشرفت برویم باید از سیره اهل بیت استفاده کنیم./838/302/ب1

ارسال نظرات