۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۴۶۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

جوانان با الگوبرداری از امام جواد بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان ما باید با الگوبرداری از امام جواد(ع) در راه کسب کمالات و علم آموزی بکوشند تا بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره سیره امام جواد(ع) گفت: در زمان حضرت امام جواد(ع) با توجه به علم فراوان این امام رئوف علم آموزی بسیار ترویج و گسترش داشت.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: در آن زمان چون بحث علم آموزی و اهمیت به علم بسیار رواج داشت و چون مامون نیز علم دوست بود در صدد برآمد که با برگزاری مذاکره و مناظره‌های علمی با علما و مباحثه، امام جواد(ع) را شکست دهد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: چون امام جواد(ع) در زمان پیش از بلوغ به امامت رسیدند این مسأله برای مردم آن زمان به ویژه نخبگان و علما تعجب برانگیز بود.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌های علمی حضرت امام جواد(ع) بودند زیرا که علم آن حضرت الهی و در مدرسه و یا مکتبی درس نخوانده بودند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام جواد(ع) بنا به روایات در سن 7 سالگی و یا در 9 سالگی به امامت رسیدند و این زمانی است که حضرت به حد بلوغ نرسیدند و این نشانه قدرت خدای متعال است که می‌تواند فردی را که به حد بلوغ رسیده و یا نرسیده باشد، به عنوان امامت بر مردم برگزیند.

 

وی در پایان تصریح کرد: آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان ما باید امروز در راه کسب کمالات و علم آموزی بکوشند و در دنیای تشنه علم امروز باشند تا بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند./838/302/ب1

ارسال نظرات