۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۶۴۰

مراسم شهادت امام جواد در مؤسسه فقهی دارالثقلین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شام شهادت امام جواد(ع)، شب گذشته در موسسه فقهی دارالثقلین و با حضور جمعی از علما و بزرگان از جمله آیت الله مقتدایی و آیت الله فقیهی و همچنین جمع زیادی از مردم عزادار برگزار شد.
شهادت امام جواد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم شام شهادت امام جواد(ع)، شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در موسسه فقهی دارالثقلین و با حضور جمعی از علما و بزرگان ازجمله آیت الله مقتدایی و آیت الله فقیهی رییس این مؤسسه و همچنین جمع زیادی از مردم عزادار برگزار شد.

 

این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و با مداحی و روضه خوانی حاج سید احمد شمس در رثای امام جواد(ع) ادامه پیدا کرد و  بعد از آن نیز حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی در بحث امامت سخنان ارزشمندی بیان کرد.

 

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به ایام شهادت امام جواد(ع) و اینکه ایشان اولین امامی هستند که در سن کودکی به امامت رسیدند، اظهار داشت: سن و سال برای امام اهمیت ندارد اما در آن زمان برخی از شیعیان بی بصیرت در این امر تشکیک کردند اما افراد با معرفتی همچون علی بن جعفر(ع) العریضی بودند که جلوی این گونه فتنه ها را با کلام خود می گرفتند.

 

وی افزود: عظمت مقام علمی و عبادی و اجتماعی حضرت قابل توصیف نیست چراکه امام جواد(ع) عالم ترین زمان خود بود به گونه ای که در تاریخ احتجاجات زیادی از امام(ع) وارد شده و شیخ طوسی از اصحاب و روات امام جواد(ع) صد و پنجاه نفر نام می برد، اما حضرت در کنار مقام علمی از عبادت خداوند و رسیدگی به امور مردم غافل نبودند بنابراین ما هم سعی کنیم تا جایی که می توانیم خودمان را به اماممان نزدیک کنیم./1330/پ203/ف

ارسال نظرات