۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۸۷۳
آیت الله علم الهدی:

اسلام شناسی و دغدغه مندی معیاری مناسب برای انتخاب نمایندگان مجلس است

خبرگزاری رسا- آیت الله علم الهدی گفت: سعی کردند بی تفاوتی نسبت به سیاست را در جامعه ارزش قرار دهند مخصوصا برای ائمه(ع) که بگویند چون آن ها انسان های خوبی هستند به سیاست، دولت و حکومت کاری ندارند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) که در محل مسجدالعلی(ع) برگزار شد، به تبیین شگرد دشمنان اسلام برای ایجاد عملیات روانی علیه ائمه(ع) و کنترل ایشان بدین وسیله پرداخت و گفت: ریشه این شگرد و توطئه از صدر اسلام آغاز شد که سعی کردند بی تفاوتی نسبت به سیاست را در جامعه ارزش قرار دهند مخصوصا برای ائمه(ع) که بگویند چون آن ها انسان های خوبی هستند به سیاست، دولت و حکومت کاری ندارند.

 

وی افزود: طبیعتا وقتی مردم به امامی اعتقاد پیدا می کردند که به سیاست کاری ندارد و نه در صدد تعارض با نظام حاکم بوده و نه با آن می سازد؛ این تلقی غلط در میان مردم، وجود مقدس ائمه را از نظر فعالیت های سیاسی منزوی کرده و خلفای بنی عباس سعی می کردند به عنوان رقیب اهل بیت(ع) به دنبال عنصری بروند که زاهد و عارف بوده و به هیچ شئونی از شئون سیاست و سرنوشت مسلمانان کاری نداشتند، سپس آن ها را به عنوان چهره های ارزشی در میان مردم علم می کردند و «جدایی دین از سیاست» و «کار نداشتن به حکومت» بین مردم ملاک می شد.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این مشکل تا همین اواخر هم وجود داشت و تا قبل از پیروزی انقلاب اگر علما می خواستند تعارض یا ارشادی نسبت به نظام حاکم داشته باشند از طرف مردم به عنوان عالم غیر زاهد معرفی می شدند و آخوندی می خواستند که فهم سیاسی و اجتماعی نداشته باشد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که آسیب «بی تفاوتی نسبت به سیاست» هنوز هم در میان برخی جوانان دیده می شود، یادآور شد: امروز حس می کنیم که در بین برخی جوانان جامعه به دنبال تفکرات خیالاتی عارف مسلکانه ای رفته اند در حالی که مسیر اسلام مسیر جهاد فی سبیل الله است و مسیر ائمه(ع) هم همین بوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود پیرامون سیره سیاسی امام جواد(ع) اظهار کرد: در چنین موقعیتی امام جواد(ع) سیره سیاسی خود را دقیقا در برابر این جریان قرار داده و مبارزه علیه آن را شروع کردند؛ سرچشمه این سیره، حرکت امام هشتم بود که در طی فاصله یک سال و نیم از ورودشان به خراسان تا شهادت، تشیع را در بین ارکان حکومت بنی عباس سرایت دادند و کار به جایی رسید که بزرگ ترین مقام ارتش مأمون مجذوب ایشان شود.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام جواد(ع) در تداوم حرکت سیاسی امام رضا(ع) در صدد تصرف تمام منابع کلیدی قدرت و حکومت عباسی بدون جنگ برآمدند که این یک خط سیاسی برای راهبردهای امروز ما است؛ ما برای انتخاب نماینده مجلس و رییس جمهور فقط به دنبال کسی که عمران، آبادانی، اقتصاد و امنیت مان را به خوبی اداره کند، نیستیم بلکه قبل از آن باید اسلام را به خوبی بشناسد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر خیل نمایندگانی که فضای برنامه ریزی نظام را به دست می گیرند، نسبت به اسلام احساس نداشته باشند و برای توسعه دین و ارزش های دینی و مقابله با ضد ارزش ها انگیزه ای نداشته باشند، مشخص نیست بر سر اسلام چه خواهد آمد.

 

وی افزود: امام جواد(ع) بر خلاف ارزش گذاری اجتماعی آن روز سعی می کردند در تمام عرصه ها مسلط شوند؛ امروز باید این راهبرد را به عنوان یک وظیفه تلقی کنیم چرا که در حساس ترین وضعیت شیعه از ابتدا تا امروز قرار گرفته ایم.

 

امام جمعه مشهد مقدس با طرح این پرسش که «آیا در شرایطی که دشمن می خواهد در کشور نفوذ کرده و به هر شکلی در بسترهایی بر کشور مسلط شود، وظیفه ما فقط علاقه به اهل بیت(ع) و دو رکعت نماز است؟» گفت: انتخابات دروازه وسیعی است که دشمن می خواهد از آن وارد کشور شود؛ ما نباید بگذاریم چرا که شیعه امام جواد(ع) هستیم و ایشان کاری کردند که قاضی القضات بغداد شاگردشان شد؛ ما شیعه کسی نیستیم که در را به روی خود ببندد و فقط احکام بگوید.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: سرنوشت قدرت نظام در حوزه برنامه ریزی نباید دست عناصری بیفتد که اسلام را مسأله دار کرده و بستر نفوذ دشمن را فراهم کنند؛ هدف دشمن برانداختن نظامی است که با براندازی اش، اسلام براندازی می شود.

 

وی در پایان، خلاصه راهبرد سیاسی امام جواد(ع) برای شیعیان را یادآوری و اظهار کرد: وضعیت امام جواد(ع) از نظر توسعه قدرت به جایی رسید که معتصم دید حتی به شیوه ای که مأمون امام رضا(ع) را شهید کرد هم نمی تواند ایشان را به شهادت برساند چرا که غلام پشت در او هم شیعه امام جواد(ع) بود، از همین رو ام الفضل را به استخدام خود در آورد./820/پ202/ش

ارسال نظرات