۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۹۰۲۴
معاون پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

جاده ابریشم نشان فعالیت فرهنگی اقتصادی ایران و چین است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایران و چین از کشورهای قدرتمند قدیمی بودند که همواره فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی داشتند و جاده ابریشم نشان تاریخی برای انعکاس روحیه احترام و صلح بوده است.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قهرمان سلیمانی معاون پژوهش و آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز در چهارمین «همایش روابط فرهنگی ایران و چین» که با حضور صاحب‌نظرانی از دو کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: شاید در گذشته اقتصاد و سیاست بیشتر جنبه انسانی داشته که در دنیای امروز کارکرد خود را از دست داده است و اکثر درگیری‌ها در عرصه بین‌الملل دلیل فراموش کردن بخش انسانی و اخلاقی اقتصاد و سیاست است.

 

وی افزود: اینکه در یکی از شهرهای مهم چین بنای مسجدی گذاشته می‌شود نشان از این دارد که در جاده ابریشم از سمرقند و بخارا تا قلب چین داد و ستد فرهنگی صورت می‌گرفته است یا دریانوردان چینی شعر سعدی می‌خواندند نشان از این دارد که 800 سال پیش بیشتر گفتگوها فرهنگی بوده است.

 

معاون پژوهش و آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: ایران و چین از کشورهای قدرتمند قدیمی بودند که همواره فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی داشتند و جاده ابریشم نشان تاریخی برای انعکاس روحیه احترام و صلح بوده است بنابراین اگر نتوانیم نگاه انسانی به اقتصاد و سیاست داشته باشیم حاصلی نخواهیم داشت.

 

سلیمانی اظهار داشت: ما امیدورایم که در زمینه زبان، فرهنگ، تکنولوژی، پزشکی و دستاوردهای دیگر تبادل و همکاری بیشتری با کشور چین داشته باشیم، چین و ایران با توجه به فرهنگ و تمدن قدیمی خود در آسیا می‌توانند با هم توسعه پیدا کنند.

 

وی افزود: امروز چین به لحاظ تسهیلات حمل و نقل و امنیت صادرات و واردات بازار مناسبی برای نفت و گاز ایران است.

 

معاون پژوهش و آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ضوابط فرهنگی و دانش دانشمندان می‌تواند در برطرف کردن مشکل ما نقش ایفا کند امید که سطح و مبنای همکاری کشورها را با روابط آکادمیک پیش ببریم./807/202/ب3

ارسال نظرات