۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۸۹۰۴۲
مشاور وزیر امور خارجه:

در آثار تاریخی ایران و چین حلقه‌های واسط فرهنگی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر امور خارجه گفت: ما علاقمند به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و چین هستیم در بسیاری از آثار تاریخی ایران و چین حلقه‌های واسط فرهنگی را می‌توان مشاهده کرد.
خرم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعلی خرم مشاور وزیرامور خارجه و سفیر سابق ایران در پکن پیش از ظهر امروز در چهارمین «همایش روابط فرهنگی ایران و چین» که با حضور صاحب‌نظرانی از دو کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: ما علاقمند به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و چین هستیم در بسیاری از آثار تاریخی ایران و چین حلقه‌های واسط فرهنگی را می‌توان مشاهده کرد.

 

وی افزود: اینگونه همایش‌ها در ایران و چین از عمق تاریخی زیادی برخوردار است که هر چه تحقیق شود بخش شاید بخش کوچکی از آن شناخته شود.

 

مشاور وزیر امور خارجه عنوان کرد: بنده به عنوان سفیر ایران در چین شاهد روابط خوب این دو کشور بودم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چین تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و از تجربه پرقیمتی برخوردار است.

 

سفیر سابق ایران در چین اظهار داشت: تجدید روابط ایران و چین دارای استراتژی مهمی است طی سال‌هایی که ایران مورد تحریم قرار گرفته بود چین خیلی برای تحریم‌های آمریکا احترام قائل نشده و با ما روابط خود را حفظ کرد در حال حاضر نیز ما درتعامل به آنها به روابط خود ادامه خواهیم داد.

 

خرم در پایان با اشاره به انجمن منافع مشترک نفت و گاز خاطرنشان کرد: این یک انجمن بازار مشترک و یکپارچه انرژی در آسیا  است که هدف آن استفاده شرق و جنوب آسیا از انرژی است و این همکاری هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع تولید کننده است امیدواریم این همایش از دستاوردهای فراملی برخوردار باشد./807/202/ب3

ارسال نظرات