۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۰۲۸۷
امام جمعه نیشابور:

موضع مستکبرانه و محافظه‌کاری برخی، دشمن را به نفوذ در کشور امیدوار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نیشابور گفت: دلیل این که آمریکا به دنبال رخنه برای نفوذ است، وجود آدم هایی است که دلشان برای حرف های آنان لک می زند و از نوع سخن گفتن برخی می توان دریافت که موضع مستکبرانه دارند.
امام جمعه نيشابور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری، امام جمعه نیشابور شامگاه یکم مهرماه در ویژه برنامه شب عید قربان در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: با توجه به روایات تفقه در دین جزء توفیقات الهی است؛ یعنی هر کسی که دین را درست بفهمد و به ژرفا و عمق معارف دین پی ببرد، مورد محبت الهی قرار گرفته است.

 

تفقه در دین توفیقی الهی است

وی تصریح کرد: تفقه در دین و ژرفندگی در دین توفیق بزرگ الهی است، اگر خداوند کسی را دوست بدارد و به او نگاه لطف داشته باشد، دین فهمش می کند و دیگر عمل به دستورات دینش با تشریفات و بدون درک معنا نیست.

 

امام جمعه نیشابور با بیان این که تمام عمر انسان عرفات است، گفت: هرکسی که در برابر طاغوت موضع بگیرد و به پروردگار ایمان آورد به عروة الوثقی چنگ زده است، نمی توان به خدا ایمان آورد و هیچ گونه موضعی نداشت، نمی توان کعبه را طواف کرد و توجهی به شیطان، پیروان شیطان و شیطان صفتان نداشت.

 

وی با تأکید بر این که رمی در حج دنیایی از سیاست است، افزود: کسی که طواف می کند اما رمی نمی کند حج به پا نداشته است، کسی که طواف می کند به منی نمی آید حجی انجام نداده است، بنابراین نمی توان درحج نمی توان به طواف و نماز اکتفا کرد.

 

برائت روح حج است

حجت الاسلام مقری اظهار کرد: یک رکن اسلام تسلیم در برابر خدا و رکن دیگرش موضع گیری در برابر استکبار و طاغوت است، طاغوت از هوی، نفس و شهوت گرفته تا رییس جمهور آمریکا، نتانیاهو، فرعون، نمرود، معاویه و ابوسفیان است.

 

امام جمعه نیشابور ابراز کرد: انسان به همان میزان که نسبت به خدا مؤمن است به همان اندازه هم باید در برابر غیر خدا ایستادگی کند، برائت روح حج است؛ پایه گذار برائت از مشرکان حضرت امام نبود، بلکه امام خمینی(ره) برائت از مشرکان را احیا کرد.

 

وی با بیان این که ابراهیم(ع) سنبل تسلیم در برابر خدا است، مطرح کرد: اگر بنا باشد در تمام عالم یک نمونه از انسانی که بی چون و چرا سردر فرمان پروردگار دارد، نام ببریم آن نمونه حضرت ابراهیم(ع) است.

 

حجت الاسلام مقری با بیان این مطلب که تسلیم در برابر خدا نصف ایمان است که نیم دیگر آن را کفر به طاغوت کامل می کند، خاطرنشان کرد: نیمی از ایمان حضرت ابراهیم تسلیم بودنش در برابر خدا و نیم دیگر شخصیت ایشان موضع گیری در برابر ظلم و استکبار بود که در برابر نمرود، طاغوت و بت پرستی تا پای جان ایستاد.

 

وی متذکر شد: پرتاب هفت سنگ به مجسمه شیطان در ظاهر مسأله ای را حل نمی کند ولی کاری سنبلیک و نمادین برای اطاعت نکردن از شیطان است، در واقع انسان تکلیفش را با خود بر مبنای یک جبهه ای تعیین می کند که علی القاعده باید مقابل شیطان باشد.

 

امام جمعه نیشابور تصریح کرد: جبهه ای که مقابل خود شیطان و کسانی که شیطان صفتانه عمل می کنند؛ عده ای از انسان ها هم مسیر شیطان هستند، فکر و عملشان مطابق با وسوسه شیطان است.

 

وی با اشاره به وجود افراد محافظه کار اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از خطراتی که کشور را تهدید می کند نفوذ است، طرح دشمن پس از مذاکرات هسته ای و در آینده، نفوذ و پیداکردن راهی به داخل کشور است تا با سیاستمداران، نیروهای مسلح و سایرین رابطه برقرار کنند.

 

حجت الاسلام مقری ابراز کرد: حرفی که رییس جمهور آمریکا هنگام بازگشایی سفارتخانه آمریکا در کوبا زد به اعتقاد بنده به طور یقین همان چیزی است که در کشور ما به دنبال آن هستند، رییس جمهور آمریکا گفت بیش از 50 سال با کوبا قطع رابطه کردیم، سفارتخانه ها را تعطیل و تحریم کردیم ولی با این اقدامات منافع ما در آمریکای لاتین و کوبا تأمین نشد، از این رو صلاح دیدیم که سفارتخانه خود را در کوبا باز کنیم تا از این طریق بهتر بتوانیم به منافع خود در کوبا برسیم.

 

امام جمعه نیشابور تصریح کرد: از این سخن او می توان متوجه شد که چرا انگلیسی ها اصرار بر باز شدن سفارتخانه شان در ایران دارند، چرا آمریکایی ها به دنبال این هستند که فضای مرگ بر آمریکا، دشمنی ها و موضع گیری های سختگیرانه انقلابی در کشور ما کنار گذاشته شود.

 

محافظه کاری برخی مسؤولان

وی متذکر شد: مطمئن باشید، رییس جمهور آمریکا در ایران قصد پیاده سازی همان طرحی را دارد که در کوبا داشت و به این نتیجه رسیده که از آن سوی آب ها با مردم ما مبارزه کردن برایشان سودی ندارد، از این رو از در آشتی وارد شوند، سفارتخانه خود را باز و دیپلمات هایشان در کشور رفت و آمد داشته باشند و در نهایت با عناصری در بازار، اقتصاد، نظام نیروهای مسلح، فرهنگ و دانشگاه رابطه برقرار کنند، این همان چیزی است که رهبر انقلاب نام آن را رخنه گذاشته اند که آمریکا به دنبال رخنه برای نفوذ است.

 

حجت الاسلام مقری خاطرنشان کرد: دلیل این تمایلات به طور یقین وجود آدم هایی در ایران است که دلشان برای حرف های آنان لک می زند، از نوع سخن گفتن برخی از مسؤولان و شخصیت های شناخته شده ایرانی می توان متوجه شد که موضع شان به آن سو است که نام شان را لیبرال و محافظه کار می گذراند.

 

امام جمعه نیشابور یادآور شد: حج وقتی تمام می شود که آدم به توحید برسد، حج وقتی تمام می شود که آدمی نیمش را به طواف و عرفات گذرانده و نیم دیگر را پای جمره و با پرتاب سنگ اعلام موضع کفر به طاغوت کرده باشد./1308/202/ب1

ارسال نظرات