۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۰۷۹۴
امام جمعه بهشهر:

جهان اسلام اداره امور حرمین شریفین را از دست آل سعود خارج کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که جهان اسلام باید اداره امور مکه و مدینه را از دست آل سعود خارج کند، گفت: آل سعود دیگر لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این باره فکری کنند تا دیگر شاهد چنین فجایع انسانی نباشیم.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، افزود: در پی حادثه مصیبت‌بار منا که هزاران نفر از مسلمانان کشته و مجروح شدند، موجی از نگرانی در بین مسلمانان ایحاد شد که بیانگر عدم اداره مناسب حج از سوی عربستان است.

 

وی با اعلام تسلیت درگذشت زائران حوادث مکه مکرمه به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم و خانواده های عزادار، افزود: این حادثه وفاجعه غمبار موجی از ناراحتی در کشور ایجاد کرد که نباید مسلمانان در این رابطه ساکت بنشینند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود نام خود را خادم الحرمین گذاشته، در حالی که در اصل این خاندان خائن الحرمین است و حادثه جان باختن مسلمانان در رمی جمرات حج امسال با کشتار حاجیان در سال 1366 تفاوتی ندارد، ادامه داد: ماهیت رژیم آل سعود خونریزی، جنایت و خیانت است و 80 سال است این رژیم موروثی، نامشروع و مزدور بر حرمین شریفین مسلط هستند.

 

وی با بیان این که جهان اسلام هر ساله بیش از دو میلیون زائر به مکه اعزام می کند که مسؤولیت جان این حجاج متوجه حکام سعودی است، افزود: بی کفایتی، بی لیاقتی، ناکارآمدی و از همه مهم تر ارزش قایل نبودن برای جان انسان ها مهم ترین دلیل این حادثه خونبار است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که جهان اسلام باید اداره امور مکه و مدینه را از دست آل سعود خارج کند، ادامه داد: آل سعود بی کفایت، بی لیاقت و نوکر آمریکا است.

 

امام جمعه بهشهر گفت: علاوه بر فجایع و حوادث خونینی که در اثر خوی جنایتکاری رژیم آل سعود در حج امسال برای زوار رخ داد در شش ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر از مردم مظلوم و بی دفاع یمن که تعداد زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دادند میز از سوی آل سعود کشته شدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای اسلامی نباید در برابر این فاجعه غم بار در منا سکوت کنند، تصریح کرد: آل سعود دیگر لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این خصوص فکری کنند تا دیگر شاهد چنین فجایع انسانی نباشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که کشته شدن حاجیان در این حادثه بیانگر این آیه شریفه، و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله است، تصریح کرد: باکمال تأثر و تأسف، در ایام باعظمت حج امسال، شاهد حوادث غمبار و اسفناک حادثه منابودیم که با کشته و زخمی شدن هزاران مسلمان قلبها را اندوهگین کرد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که سکوت در برابر این بی کفایتی آل سعود در جریان حج تمتع امسال و حوادث مختلف، جایز نیست و مسلمانان در این راستا واکنش نشان دهند، افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید این حوادث بررسی و رسیدگی شود و ما هم نیز خواهان بررسی دقیق این حوادث هستیم.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر خاطر نشان کرد: اینک در حرم امن الهی حوادث گوناگونی روی می‌دهد که ناشی از فقدان مدیریت صحیح نزد مسؤولان عربستان سعودی و عدم تمرکز مسؤولان این کشور بر وظایف ذاتی خویش در میزبانی زائرین بیت‌الله حرام است.

 

حجت الاسلام جباری با تسلیت فاجعه دردناک منا، به محضر حضرت رسول اعظم(ص)، حضرت ولی عصر(عج)، ولی امر مسلمین و مستضعفین جهان امام خامنه ای، امت اسلامی و خانواده‌های قربانیان، برای جان‌باختگان غفران و رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان صبر و اجر، و برای مجروحان شفای عاجل را مسألت داشت و خواهان رسیدگی مسؤولان در این راستا شد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که داعش و القاعده مولود نامشروع مثلث آمریکا، اسراییل و عربستان است، یادآور شد: در اثر جنایات این گروه های تروریستی یک میلیون نفر در سوریه و هزاران نفر در عراق، لیبی، لبنان، افغانستان و پاکستان کشته شده اند که پشت سر همه این کشتارها و جنایت ها رژیم آل سعود قرار دارد./1317/302/ب2

ارسال نظرات