۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۳۳۶
با محوریت نقش بانوان در توسعه فرهنگ غدیر؛

همایش بانوان ولایی در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه ولایت همایش بانوان ولایی با محوریت نقش بانوان در توسعه فرهنگ غدیر در خراسان جنوبی برگزار شد.
غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، همایش بانوان ولایی با محوریت نقش بانوان در توسعه فرهنگ غدیر امروز در خراسان جنوبی برگزار شد.
 
در این همایش که بیش از هزار نفر از بانوان فعال مذهبی و دینی خراسان جنوبی حضور داشتند، ابعاد مختلف واقعه غدیر مورد کنکاش قرار گرفت و پس ‌از آن نقش بانوان در گسترش فرهنگ غدیر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای گسترش این فرهنگ ناب در اختیار مبلغان و فعالان فرهنگی زن استان قرار گرفت.
  
همچنین در این همایش از 200 نفر از مادران و همسران شهدا به ‌عنوان پیشگامان عرصه ولایت تقدیر و تشکر شد.
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوع غدیر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توزیع کتاب الغدیر در میان بانوان فرهیخته، برگزاری ایستگاه نقاشی برای کودکان از برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش بود.
  
اضافه بر این در این همایش ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری غدیر توسط بانوان فعال در مساجد موردبحث قرار گرفت و تصویب شد در هر شهرستان برحسب نیاز در مساجد فال کانون‌های فرهنگی و هنری غدیر با محوریت انتشار فرهنگ غدیر در ایام مختلف سال احداث شود.
 
شایان ذکر است، در این همایش از مبلغان و طلاب خواهر فعال در عرصه غدیر و ولایتمداری تقدیر شد و همچنین منابع لازم برای گسترش فرهنگ غدیر در اختیار مهدکودک‌ها و مهدهای قرآنی استان قرار گرفت تا این فرهنگ آسمانی از همان دوران کودکی در میان بانوان ترویج شود./968/203/ب2
ارسال نظرات