۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۲۶۴۷
آیت‏الله علوی گرگانی:

فاجعه منا نهایت خباثت و پستی آل سعود بود/ نیروی انتظامی حافظ آرامش مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با تسلیت مجدد به خاطر جان باختن شماری از حجاج در فاجعه منا، گفت: فاجعه منا به قدری پست و خبیث بود که حتی دشمنان اسلام نیز سعی در رفع اتهام از خود نسبت به این فاجعه دارند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی فرماندهان نیروی انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

در این دیدار حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با قرائت آیه‏ای از قرآن کریم و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: متأسفانه این روزها اتفاقاتی دامن گیر مسلمانان شده که موجبات ناگواری همه مسملانان را فراهم آورده و مناسبت‏های دیگر را تحت‏الشعاع خود قرار داده است.

 

وی با اشاره به فاجعه اسفناک منا خاطر نشان کرد: البته مرگ حق است اما برخی مواقع سهل انگاری‏ها و خباثت‏های انسان‏ها وقایع تلخی را رقم می‏زند که سبب مرگ انسان‏های مظلوم و بیگناه می‏شوند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم واقعه منا را در نهایت قباحت و پستی دانست و ابراز داشت: این فاجعه‏ای که از سوی آل سعود رخ داد به این سبب در نهایت قباحت و پستی است که حتی غرب و غیر مسلمانان نیز در تلاش‏اند که خود را از این اتهام تبرئه و ذهن جامعه جهانی را نسبت به خود پاک کنند.

 

وی در ادامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی نظم و انتظام داخلی کشور را باری بر دوش اعضای این ارگان دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم متوجه درصد رشد و موفقیت نیروی انتظامی استان قم و حتی کشور شویم باید به بررسی آثار این نیرو در سال جاری بپردازیم و در قیاس با فعالیت‏سال گذشته در صورت رشد به اعضای نیروی انتظامی تبریک بگوییم.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی اظهار داشت: در برخی موارد شاهد نحوه گزارش نویسی خاصی از سوی برخی سازمان‏ها و ادارات هستیم که هر ساله آمار رشد و موفقیت آنها ثبت می‏شود و در گزارشات سالانه قرائت می‏شود اما اثر قابل مشاهده‏ای از آنها در کشور دیده نمی‏شود اما چیزی که بارز است این است که نمود فعالیت‏ آنها در جامعه واضح است.

 

وی در پایان خطاب به مسؤولان و اعضای نیروی انتظامی تأکید کرد: از مهم‏ترین اخلاقیاتی که باید همه اعضای نیروهای انتظامی داشته باشند رفتار محبت آمیز و همراه با لطف با مردم است که تأثیر بسزایی دارد و این عزیزان باید طوری رفتار کنند که مردم آنها را حافظ آرامش جامعه بدانند./1329/پ202/ج

ارسال نظرات