۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۲۹۷۰
سخنگوی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

تمرکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پیشگیری از نفوذ دشمن در فرهنگ کشور

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی، گفت: همیشه مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن در زیر لایه‌های فرهنگی تذکر داده‌اند، از این رو تمام تلاش ما بر این نکته متمرکز شده است تا با کار فرهنگی جلوی رخنه دشمن را در فرهنگ کشور بگیریم.
نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح دوشنبه 13 مهر در هفدهمین نشست خبری خود در محل باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فاجعه منا در سطح بین المللی قابل ارزیابی است، واقعه‌ای که با 5 هزار کشته و تعداد زیادی از مصدومان تمام رسانه‌های جهان را معطوف به خود کرد.

وی افزود: فاجعه منا ضمن ضربه وارد کردن به روحیه جمعی جهان اسلام ثابت کرد که مسؤولان عربستان کارایی لازم را ندارند.

نوش آبادی با تاکید بر این نکته که بسیاری از رسانه‌های بیدار نوک پیکان انتقاد خودر را به‌سوی مسؤولان عربستانی نشانه رفتند، بیان داشت: پس از فاجعه منا ما شاهد بودیم که انتقادات زیادی از سوی رسانه‌های جهانی متوجه مسؤولان سعودی شد، انتقاداتی که همگی بر کفایتی دولت آل سعود دلالت داشت.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آمار کشته شدگان منا، گفت: در این حادثه متاسفانه از تعداد 64 هزار زائر اعزامی 464 عزیز به سفر ابدی رفتند، ضمن این‌که بیش از 4 هزار زائر از کشور‌های دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

نوش آبادی در بخش پرسش و پاسخ به خبرنگاران، ابراز داشت: جشنواره فرانکفورت امسال از جنبه‌های مختلف مورد انتقاد ماست، از یکسو دعوت از سلمان رشدی ملعون و از سوی دیگر ارسال دعوتنامه برای افرادی که مخالف نظام اسلامی ما هستند عاملی شده است تا این نمایشگاه مورد انتقاد شدید ما قرار بگیرد.

وی در خصوص رخنه صهیونیسم در کشور عربستان، ابراز داشت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که عربستان که به اصطلاح باید خادم حرمین شریفین باشد، تمام خط فکری خود را از جریانات انحرافی و صهیونیستی می‌گیرد.

نوش آبادی در بخش دیگری از این نشست در خصوص ارسال فیلم حضرت محمد(ص) به عنوان نماینده ایران در مراسم اسکار، خاطر‌نشان کرد: این فیلم به دلیل بُعد بین المللی که می‌تواند داشته باشد و نوع ساختار حرفه‌ای آن به عنوان نماینده امسال در اسکار انتخاب شده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فیلم رستاخیز، تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این فیلم با اصلاحاتی که مدنظر بزرگان است در آینده نزدیک اکران عمومی شود.

وی در خصوص تجمع در مقابل خانه سینما، بیان داشت: هنرمندان ما تلاش دارند تا با تدوین یک نامه جامعه جهانی را مجاب کنند تا یک کمیته حقیقت یاب در خصوص فاجعه منا ایجاد کند.

نوش آبادی در ادامه به برخی از تبعات بدرفتاری‌های آل سعود با اتباع سایر کشورها اشاره کرد و گفت: اگر عربستان به رفتارهای گذشته خود ادامه دهد قطعا در آینده نزدیک بسیاری از کشورها از سفر معنوی حج صرف نظر خواهند کرد.

وی با انتقاد شدید از دستگاه خارجی آل سعود، تصریح کرد: تعلل و کارشکنی سعودی‌ها باعث شد تا برای سفر وزیر ارشاد شرایط فراهم نشود، از این رو مراتب اعتراض شدید مسؤولان وزارت فرهنگ به کاردار آل سعود انتقال داده شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی، ابراز داشت: همیشه مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن در زیر لایه‌های فرهنگی تذکر داده‌اند، از این رو تمام تلاش ما بر این نکته متمرکز شده است تا با کار فرهنگی جلوی رخنه دشمن را در فرهنگ کشور بگیریم، در این راه دستگاه‌های دیگر نیز در حال تلاش هستند.

نوش آبادی تاکید کرد: انتقاد حق منتقدین است اما باید عینک بدبینی را کنار بگذاریم کارهای فرهنگی را عادلانه مورد نقد قرار دهیم./856/پ202/ص

ارسال نظرات