۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۳۹۱
آیت الله صفایی بوشهری:

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند انجام فعالیت‌های هدفمند، محتوایی و نظام‌مند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: در موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه باید از انجام کارهای شکلی پرهیز شود و به کارهای محتوایی، نظام مند، هدفمند و روشمند پرداخته شود.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام هریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور گفت: دانشگاه در نظام اسلامی یکی از ارکان مهم تولید منابع انسانی کارآمد برای نظام، خود کفایی علمی و تولید علمی و سپس مرجعیت علمی، پایش جامع نظام و سپس ارائه راهکارها و حراست از حوزه انقلاب اسلامی و آرمان ها و ارزش ها در فضاهای ملی و فراملی است.

 

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این است که دانشگاه باید زنده و پویا و در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب باشد، افزود: یکی از وظایف دانشگاه، به حرکت درآوردن انقلاب است و همانطور که حوزه های علمیه، مادر و پیشران انقلاب هستند، دانشگاه نیز باید در کنار حوزه همین وظیفه مهم را انجام دهد.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از جغرافیاهای هدف تهاجم جامع نرم دشمن، دانشگاه ها هستند و در تمامی دانشگاه های کشورهای انقلابی و سرزمین های اسلامی، فشارهای فرهنگی و سیاسی نظام سلطه وجود دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان کرد: ایران اسلامی خورشید بیداری اسلامی جهان است و به همین خاطر فشار های جهان سلطه بر روی دانشگاه های ما بیشتر خواهد بود و در این شرایط باید خیلی مواظب بود و دقت کرد.

 

وی اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ در این زمینه، عرصه فرهنگی حوزوی است و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان باعث یک پیوند بسیار خوب بین حوزه و دانشگاه است.

 

 امام جمعه بوشهر با اشاره به عدم انجام برنامه های محتوایی و عمیق در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: در موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه از انجام کارهای شکلی پرهیز و به کارهای محتوایی، نظام مند، هدفمند و روشمند پرداخته شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در آینده فتنه های زیادی خواهیم داشت، اظهار داشت: در هر دوره ای که از انقلاب طی می شود یک فتنه خاصی به پا می شود و هر فتنه ای که متأخر از دیگری شروع می شود خیلی پیچیده تر، شدیدتر، عمیق تر و برنده تر از فتنه قبلی است.

 

وی ادامه داد: به همین خاطر دانشگاه که خط مقدم این نوع تهاجم است باید خود را مسلح به چهار رکن ایمان، تقوا، بصیرت و ولایتمداری کند./846/203/ب2

ارسال نظرات