۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۵۲۸
امام جمعه سراب:

100 مبلغ به مناطق مختلف سراب اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی با اشاره به فرصت تبلیغی ماه محرم، گفت: 100 مبلغ در محرم امسال برای تبلیغ مسائل دینی و بصیرت افزایی دینی و سیاسی در میان مردم منطقه سراب و حومه اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب، در جلسه شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراب با اشاره به نزدیکی ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: امسال نیز باید مراسمات عزداری با شکوه بیشتری برگزار شود.


وی برگزاری مراسمات عزاداری را تعظیم شعائر اسلام دانست و افزود: عزاداری و گریه بر مصیبت سالار شهیدان نباید آغشته به برخی خرافات و شیوه های عزاداری غیر مرسوم و نامناسب شود، هیئت های عزاداری لازم است این مسائل را رعایت کنند.


امام جمعه سراب یکی از اهداف مهم قیام سید الشهدا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: قیام به قسط و عدل و احیای امر الهی رسالتی بود که سید الشهداء به خوبی به ثمر رساند و با تقدیم داشته های خود در مسیر الهی خود را جاودانه کرد.


وی با تأکید بر رعایت شئون عزاداری سید الشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: امسال نیز باید تلاش شود عزاداری امام حسین(ع) نیز به دور از مسائل خرافی و آسیب های مداحی و عزداری برگزار شود، عزاداری سید الشهدا باید سالم و صحیح برگزار شود.


حجت الاسلام اکرمی با اشاره به آسیب های مداحی، ابراز داشت: غلو گویی، اشعاری با مضمون سخیف و نامناسب نباید در مداحی های هیئت های عزاداری استفاده شود، از این رو هیئت های عزاداری مؤظف هستند از چنین موضوعاتی پرهیز کنند.


وی با اشاره به فرصت تبلیغی ماه محرم، خاطرنشان کرد: 100 مبلغ در محرم امسال برای تبلیغ مسائل دینی و بصیرت افزایی دینی و سیاسی در میان مردم منطقه سراب و حومه با موضوعات تهاجم فرهنگی، ولایت فقیه، موادمخدر، شراب و ممنوعات اسلامی و موضوعات دیگر اعزام خواهند شد.


گفتنی است در این جلسه، برخورد با قمه زنی، عزاداری های نامرسوم و نامتعارف به نیروی انتظامی ابلاغ شد، همچنین در این جلسه زمان و شروع و پایان عزاداری های مورد بررسی قرار گرفت./854/د101/ب3

ارسال نظرات