۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۹۴۰۳۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

هیچ کس حق مخالفت با فرمان ممنوعیت مذاکره با آمریکا از سوی رهبری را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را ممنوع کردند و هیچ کس حق مخالفت با فرمان ایشان را ندارد و اگر کسی چنین قصدی داشته باشد به اذن الهی با مخالفت مردم انقلابی ایران مواجه می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت انسان، اظهار داشت: باید با یادآوری لحظه مرگ و روز قیامت بر ایمان خود افزوده و بر اعمال خود کنترل بیشتری داشته باشیم.

 

وی با اشاره تفسیر برخی از آیات سوره غاشیه گفت: در این سوره مبارکه خدای متعال آیات و نعمات الهی را می شمرد که بستر ساز زندگانی بشر در این جهان مادی هستند و انسان باید در ازای چنین نعماتی مطیع فرامین الهی بوده و شکر گزاری باشد.

 

فرزندان خود را با مودت اهل بیت(ع) تربیت کنید

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نزدیکی ایام محرم الحرام و عزای سید و سالار شهیدان و تسلیت این ایام، اضافه کرد: باید به گونه ای زندگی کنیم تا مودت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قلب ما جا بگیرد، چرا که محبت به ایشان از سفارشات خدا و رسول او(ص) و از واجبات دینی است.

 

وی تربیت فرزندان خود با مودت و محبت اهل بیت(ع) را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در این ایام برای کودکان خود لباس سیاه عزای حسینی(ع) تهیه کرده و بر سر در خانه هایمان علم سیاه برافراشته کنیم تا نشان از محبت ما به این خاندان باشد.

 

پیکر شهدای اسلام باید با مجد و احترام تشییع شوند

 

امام جمعه ارومیه شهادت سردار حسین همدانی در سوریه را که به عنوان مستشار نظامی نقش ایفا می کرد، به مومنان و شهادت خواهان جهان تسلیت گفت و اظهار داشت: شهدای بزرگواری که تقدیم دین عزیز اسلام می شوند، بر گردن ما حق بزرگی دارند.وی تصریح کرد: دیروز در ارومیه پیکر یکی از شهدای دفاع از حریم قرآن و اسلام تشییع شد که انتظار می رفت همه مغازه داران و حاضران در اطراف به استقبال این شهید والا مقام آمده و در مراسم تشییع وی شرکت می کردند.

 

مباهله حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان را تثبیت کرد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جریان مباهله در سال 9 هجری بین رسول گرامی اسلام(ص) و قبیله مسیحی نجران به وقوع پیوست که در اثر آن حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت پاک ایشان برای این قوم آشکار شده و آنان را وادار به پرداخت جزیه به حکومت اسلامی کرد.

 

کشته های فاجعه منا بیش از جنگ چند ماهه عربستان با یمن است

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فاجعه دردمنشانه صحرای منا، اظهار داشت: آل سعود در حرم امن الهی دست به کشتار بی رحمانه حجاج بیت الله الحرام زد و این کشتار چند هزار نفری بیش از کشتار جنایتکارانه این رژیم فاسد در طول چند ماه حمله به یمن است.وی تاکید کرد: دولت فاسد عربستان لیاقت خادمیت حرمین شریفین را ندارد و این دو حرم الهی باید به دست عموم مسلمین اداره شود.

 

امام جمعه ارومیه با شاره به انتشار برخی از مطالب مبنی بر تحریم حج در فضاهای مجازی، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی مخالف با موازین اسلامی و الهی است و زیارت خانه خدا بر افراد مستطیع واجب است و نباید زیارت خانه خدا تعطیل شده و فرصت به دست معاندان دین اسلام بیافتد.

 

موضع گیری مقام معظم رهبری در مقابل آل سعود بی نظیر است

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ شان زائران ایرانی و شهدای حادثه منا، گفت: موضع گیری مقام معظم رهبری و به تبع آن نظام اسلامی در جهان اسلام بی نظیر است.این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی که برخی از حجاج خود را در این فاجعه از دست داده بودند، با بی تفاوتی و بی مسؤولیتی برخورد کرده و هیچ سخن در این مورد به زبان نیاوردند.

 

هیچ کس حق مخالفت با فرمان ممنوعیت مذاکره با آمریکا از سوی رهبری را ندارد

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را ممنوع کردند و هیچ کس حق مخالفت با فرمان ایشان را ندارد و اگر کسی چنین قصدی داشته باشد به اذن الهی با مخالفت مردم انقلابی ایران و جهان مواجه می شود./936/202/ب1

ارسال نظرات