۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۹۴۶۹۵
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم:

دروغ مقدمه‌ سبک زندگی شیطانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با اشاره به اینکه دروغ مقدمه‌ای برای همه گناهان است، گفت: در کلام معصوم علیهم السلام آمده است که طعم ایمان را انسان نمی‌چشد مگر اینکه دروغ را ترک کند.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني
حجت‌الاسلام مهدی رامشک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دروغ ریشه تمام گناهان است و اگر انسان این صفت زشت را ترک کند در مقابل شیطان و دشمنی‌هایش خود را بیمه کرده است، گفت: در سوره مائده خداوند متعال می‌فرماید «قَالَ اللَّهُ هَذَا یَوْمُ یَنفَعُ الصَّادِقِینَ صِدْقُهُمْ»؛ صریح این آیه به ما نشان می‌دهد که صادقین نفع اصلی را خواهند برد چراکه انسان وقتی دروغ می‌گوید که می‌خواهد یک نفعی ببرد.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با بیان اینکه قرآن به موضوع نفع در این آیه اشاره دارد تا دلیل و ریشه اصلی دروغ را برای ما نمایان سازد، گفت: چون دروغ گناهی کبیره است و بسیار از سوی احکام اسلامی مورد مذمت قرار داده است خداوند متعال در این آیه در حقیقت پادش منفعت روز معلوم را داده که در جای خود بالاترین پاداش ممکن برای ترک این عمل ناپسند است.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره به اینکه صدق و راستی نفع حقیقی برای روز جزا است، گفت: دروغ را اگر انسان ترک کند به مقامات بالایی می‌رسد.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با اشاره به فلسفه مکتب انبیاء که برمدار راستی و صداقت استوار است، گفت: در واقعه سقیفه به امام علی(ع) پیشنهاد دادند که اگر بر رسوم شیخین، کتاب و سنت پایبند باشید ما خلافت را به شما واگذار می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: برخی از بزنگاه‌های تاریخ بر مناسبات اخلاقی استوار است چراکه حضرت می‌توانست برای به دست آوردن قدرت مصلحتی این موضوع را بپذیرد و بعد از کسب قدرت بر رسوم شیخین پایبند نباشد؛ اما تاریخ به ما می‌گوید که حضرت در این شرایط حساس هم این حرکت غیراخلاقی را مرتکب نشدند و این همان سند راه ما است.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره به اینکه دروغ مقدمه‌ای برای پیمان‌شکنی است، گفت: حضرت علی(ع) فرمودند انسان‌ها را به صدق لسان و حفظ امانت بشناسید؛ بنابراین انقلاب ما نیز بر این اساس استوار است.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با اشاره به اینکه طعم ایمان را انسان نمی‌چشد مگر آنکه دروغ را ترک کند، گفت: این کلام معصوم است و درجایی حضرت علی(ع) می‌فرماید که دروغ رزق را می‌خورد.
 
وی ادامه داد: رزق فقط همان روزی و پول نیست بلکه ایمان، امنیت، خانواده خوب و بسیاری از مواردی که ما حتی ممکن است آن‌ها را رزق به‌حساب نیاوریم رزق است./837/ت302/ی
ارسال نظرات