۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۴۶۹۶
استاد حوزه علمیه قزوین:

زنده ماندن دین در گرو احیای مکتب عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که زنده ماندن دین در گرو احیای مکتب عاشورا است، گفت: عاشورا درس زندگی است ما باید یاد و خاطره شهدای کربلا و دفاع مقدس را زنده نگه داریم.
واقعه عاشورا

حجت الاسلام ابراهیم صفی خانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، عاشورا را سنبل آزادگی، شجاعت و مردانگی دانست و گفت: پیام امام حسین(ع) در روز عاشورا ولایت پذیری بود.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) در خط ولایت حرکت کردند و برای حفظ دین از جان خود و عزیزانشان گذشتند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر امروز نام و یاد امام حسین(ع) پس از قرنها شنیده می‌شود به خاطر حفظ آرمانها و عقاید امام(ع) در بین مردم بوده است.

 

این کارشناس حوزوی آرمان امام حسین(ع) را در اذهان مردم شکوفا دانست و تأکید کرد: ما موظفیم بعد سیاسی هدف امام حسین(ع) و آرمانهای ایشان را زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام صفی‌خانی با اشاره رهنمودهای امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

وی زنده نگه داشتن دین را در زنده نگه داشتن عاشورا دانست و بیان داشت: عاشورا درس زندگی است ما باید یاد و خاطره شهدای کربلا و دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر لازم است در جامعه احیا شود اظهار کرد: دشمنان اسلام در جامعه باید شناسایی و توطئه‌های آنها باید خنثی شود.

 

این کارشناس حوزوی مهم‌ترین عامل موفقیت مسلمانان را ولایت پذیری دانست و ابراز کرد: همه مسلمانان باید در خط ولایت حرکت کنند و در زیر پرچم ولایت سینه زنی کنند.

 

حجت الاسلام صفی‌خانی بیان داشت: شبهه‌هایی از طرف دشمنان برای قیام امام حسین(ع) مطرح می‌شود هدف آنها از بین اسلام و قرآن است.

 

اسلام آمریکایی در فکر نابودی اسلام عاشورایی است

وی با بیان این‌که اسلام آمریکایی در فکر نابودی اسلام عاشورایی است، تأکید کرد: هدف آمریکایی ها این است که به دنیا ثابت کنند هدف ما از جنگیدن با هدف امام حسین(ع) یکی است.

 

استاد حوزه علمیه عاشورا را بر دو اصل مهم استوار دانست و تصریح کرد: اصل حادثه کربلا هرگز از بین نمی‌رود و مردم این واقعه تاریخی را پذیرفته‌اند.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه افزود: هدف قیام امام حسین(ع) که زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی بود برای مردم تبیین شده است.

 

حجت الاسلام صفی‌خانی با بیان این‌که دشمنان از راه‌های مختلف وارد می‌شوند، ابراز کرد: دشمنان در بین سخنرانان و مداحان ما ورود پیدا می‌کنند و تحریفاتی را ایجاد می‌کنند که باعث شبهه در بین مردم می‌شود.

 

وی پویایی جامعه تشیع را دو چیز دانست و بیان داشت: نخست گذشته سرخ، که خون امام حسین(ع) است و دوم آینده سبز که ظهور امام زمان(عج) است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: دشمنان سعی در به فراموشی سپردن گذشته و غافل شدن ما از آینده را دارند و تنها با تبلیغ می‌توان هدف اصلی امام حسین(ع) را برای جهانیان نهادینه کرد./838/302/ب2

ارسال نظرات