۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۸۳۴

جشن اختتامیه اردوهای جهادی «صراط الحمید» در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن اختتامیه اردوهای جهادی «صراط الحمید» شب گذشته همزمان با سالروز مباهله پیامبر اکرم(ص) در تالار رازی دانشکده بهداشت با حضور دانشجویان و اساتید جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
اردوي جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن اختتامیه اردوهای جهادی «صراط الحمید» به همت کانون صراط الحمید وابسته به بسیج دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار رازی دانشکده بهداشت برگزار شد.

 

پروین گلپور، مسؤول فرهنگی کانون صراط الحمید با بیان این که فعالیت گروه جهادی از سال 83 شروع به فعالیت کرده است، گفت: از سال 83 تا 90 در حاشیه شهر مشهد، منطقه همت آباد،  فعالیت داشتیم. از سال 91 تا 94 روستاهای فریمان، سرخس و نیشابور را در نظر گرفتیم و به فعالیت پرداختیم.

 

وی در ادامه افزود: ابتدا روستاها و مناطق را بازدید کرده و با توجه به توانایی گروه و مشکلات روستا برنامه ریزی کرده و برنامه را اجرا می کنیم. برنامه های انجام گرفته توسط گروه شامل برنامه درمانی، کلاس های فرهنگی، مهدکودک، سخنرانی برای مادران، آموزش احکام، مشاوره فردی و گروهی، حلقه های صالحین برگزار می شود.

 

مسؤول فرهنگی کانون صراط الحمید در ادامه به بیان فعالیت های گروه آموزش بهداشت پرداخت و گفت: آموزش بهداشت فردی، بهداشت بانوان و بهداشت محیط با مشاوره اساتید و با طرح درس صورت می گیرد. پک های بهداشت فردی که شامل حوله، ناخن گیر، لیوان، مسواک، خمیردندان، صابون و دهان شویه می باشد در اختیار آموزش گیرندگان قرار می گیرد.

 

وی به ذکر فعالیت های دیگر گروه پرداخت و اظهار داشت: افزون بر امور فرهنگی، رنگ آمیزی مهدکودک روستاها، دندانپزشکی (تشخیص و درمان)، بینایی سنجی، گفتار درمانی(تا سطح درمان) و فیزیوتراپی نیز انجام شده است.

 

گلپور به بیان روش حفظ قرآن کریم در این گروه پرداخت و گفت: مربیان قرآن در ابتدا با قصه های قرآن شروع کرده و از کودکان می خواهند تا نقاشی در مورد داستان قرآنی کشیده و سوره را آموزش داده تا وی تشویق به حفظ سوره قرآن شود و در پایان مسابقه حفظ قرآن ترتیب داده و به حافظین قرآن جوایزی اهدا می شد.

 

وی تصریح کرد: جشن های مناسبتی، افتتاحیه برنامه گروه، تکریم خانواده شهدا، غبارروبی قبور شهدا، برگزاری دعای کمیل و ندبه، نماز جماعت و جشنواره غذای محلی همراه با آموزش موارد مذهبی و بهداشتی طبخ غذا جزو فعالیت های مربوط به کانون صراط الحمید بوده است.

 

گلپور در ادامه گفت: سال گذشته روستای کلاته منار واقع در جاده سرخس محل انجام فعالیت جهادی گروه بوده است و امسال در نیمه اول مرداد ماه گروه جهادی به روستای چاه نسر واقع در جاده نیشابور به سمت کاشمر رفته و به فعالیت های فرهنگی و درمانی پرداخته شده است.

 

وی با بیان این که افراد زیادی در این راه به ما کمک کرده اند، اظهار داشت: از دکتر مهرابی بهار، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، و دکتر بدیعی، مدیر دفتر محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به سبب حمایت و کمک فراوان، تشکر و قدردانی نمود و همچنین از چشم پزشکان محترم دکتر درخشان  و دکتر قرائی و دیگر اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز قدردانی کرد.

 

گفتنی است، در این مراسن قدمگاهی، مداح اهل بیت، به مدیحه سرایی پرداخت و در پایان برنامه نیز از اساتید و دانشجویان فعال در اردوی جهادی تقدیر صورت گرفت./861/202/ب1

ارسال نظرات